Numărul de pasageri de pe Aeroportul Internaţional Arad a crescut de la 381 în tot anul 2016, la peste 11.000 în primele nouă luni ale anului 2017, după ce pe parcursul verii au existat două zboruri săptămânale către Antalya. În acest moment, baza aeriană nu mai are niciun zbor regulat, însă cele către destinaţia turistică din Turcia ar urma să fie reluate în iunie 2018.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Aeroportul Internaţional Arad, care a funcţionat fără curse regulate din primăvara anului 2015 şi până în iunie 2017, a reuşit să crească de aproximativ 30 de ori numărul de pasageri îmbarcaţi şi debarcaţi, doar cu ajutorul a două curse săptămânale către Antalya. Acestea au existat de la începutul lunii iunie şi până la jumătatea lunii septembrie, adică pe perioada sezonului estival. Cursele au fost organizate de doi operatori din turism, Christian Tour şi Prestige Tours Internaţional, care lansaseră pachete de vacanţă.

Directorul interimar al bazei aeriene, Mircea Grec, a declarat, luni, pentru News.ro, că un număr de 11.202 pasageri au tranzitat aeroportul în primele nouă luni ale anului, aproape toţi pe perioada verii, fiind turişti care au plecat şi au venit din Antalya.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Spre comparaţie, în tot anul 2016, aeroportul arădean a avut doar 381 de pasageri, toţi ai unor curse charter.

Conform lui Mircea Grec, contractele cu cei doi operatori aerieni care au asigurat două curse săptămânale spre Antalya au expirat, însă ar urma să fie semnate altele pentru perioada estivală din 2018.

“Avem promisiuni că vor fi semnate contractele pentru anul viitor. Aeronavele care au operat de la Arad au fost aproape pline la fiecare zbor, deci nu ar fi niciun motiv să se renunţe”, a spus Grec.

Potrivit sursei citate, există discuţii şi cu alţi operatori, pentru zboruri regulate, ţinte fiind oraşe din Italia, Spania şi Marea Britanie.

Raportul de activitate al bazei aeriene pentru primul semestru din 2017 estimase un număr de 6.500 de îmbarcări şi debarcări în 2017, iar până în 2021 se doreşte să se ajungă la un număr anual de cel puţin 16.000 de pasageri.

Raportul mai arată că, în primele şase luni ale anului, aeroportul a înregistrat venituri totale de 2.973.898 lei, faţă de 2.140.674 lei în perioada similară a anului trecut. Totuşi, din veniturile primului semestru, doar 1.242.610 lei sunt proprii, restul reprezentând finanţarea de la Consiliul Judeţean.

Cheltuielile aeroportului au fost mai mari decât veniturile, adică 3.255.589 lei, rezultând o pierdere de 281.691 lei, mai mică decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când a fost de aproape 900.000 de lei (sumă similară cu bugetul de salarii pe şase luni al celor 48 de angajaţi).

Aeroportul Internaţional din Arad este sub autoritatea Consiliului Judeţean şi are 48 de angajaţi, faţă de 66 prevăzuţi în organigrama aprobată.

Aeroportul deţine o aerogară modernă, finalizată în primăvara anului 2016, când a fost inaugurat un terminal nou, pentru plecări, care a costat aproape două milioane de euro.

Timp de doi ani, până în iunie 2017, baza aeriană din Arad nu a mai avut curse regulate, ultimul operator fiind Wizz Air, care a avut zboruri pe relaţia Arad - Milano (Bergamo).

În prezent, având în vedere că şi zborurile de sezon către Turcia s-au încheiat, baza mai este folosită doar pentru zboruri-şcoală, curse charter şi pentru elicopterul SMURD.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.