Primul tramvai produs de compania Bozankaya din Turcia a sosit, vineri seara, la Timişoara, acesta făcând parte dintr-un lot de 21 de astfel de tramvaie cumpărate de municipalitate printr-un proiect european. Fiecare garnitură costă aproximativ 2,4 milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Timişoara, noul tramvai va fi pus pe şine la miezul nopţii, în vecinătatea Catedralei Mitropolitane, în centrul oraşului, în noaptea de vineri spre sâmbătă, urmând ca apoi să intre în probe.

Pentru a putea coborî garnitura de pe platforma cu care a fost transportat, în centrul oraşului, traficul în zona va fi restricţionat, pe perioada manevrelor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

În următoarea perioadă, garnitura va intra în probe, iar din toamnă ar putea să înceapă să circule în regim de transport călători, după ce vor fi făcute toate testele necesare.

Primul tramvai pentru Timişoara a ieşit pe poarta fabricii Bozankaya din Turcia vinerea trecută şi a fost adus la Timişoara cu un transport agabaritic ce a parcurs traseul, prin România, de la Vama Giurgiu, la Timişoara, prin sudul ţării.

Acest tramvai este primul dintr-o serie de 21  ce vor ajunge la Timişoara. Toate vor fi articulate, cu podea coborâtă, acţionate prin invertoare şi motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reţeaua de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt şi uşi de acces pe partea dreapta faţă de direcţia de mers.

Proiectul prin care s-a câştigat finanţarea europeană a fost împărţit în 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzând câte 7 garnituri. Astfel, odată cu semnarea ultimului contract, la Timişoara sunt prevăzute să ajungă, în următorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de compania Bozankaya Otomotiv din Turcia, cu posibilitatea extinerii până la 40 de garnituri.

Noile tramvaie au 29,95 metri lungime şi o lăţime de 2,40 metri. Fiecare tramvai va avea o autonomie de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai.

Valoarea totală a fiecărei garnituri se ridică la 9.736.875 lei, fără TVA, adică aproximativ 2,4 milioane de euro bucată, cu TVA.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.