Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că lucrările de pe şantierul liniei de cale ferată Apaţa-Caţa, parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre înregistrează un ”progres extrem de slab”, ajungând la doar 17,5%. ”Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor”, arată Grindeanu. ”Trebuia să aducă acele maşinării mari, care fac tunele, într-un final, acel tunel va fi – într-un final, când va fi gata – cel mai lung din România, au adus două din patru. Până la sfârşitul anului vor aduce şi celelalte două, după care vor intra efectiv la săparea acelor tunele. Eu nu sunt mulţumit de ce s-a întâmplat până acum”, declară el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

UPDATE - Grindeanu a explicat, răspunzând unor întrebări, care sunt la modul concret problemele pe acest tronson de cale ferată. 

”Trebuia să aducă acele maşinării mari, care fac tunele, într-un final, acel tunel va fi – într-un final, când va fi gata – cel mai lung din România, au adus două din patru. Până la sfârşitul anului vor aduce şi celelalte două, după care vor intra efectiv la săparea acelor tunele. Eu nu sunt mulţumit de ce s-a întâmplat până acum. E clar că s-a intrat într-un alt ritm, mai bun, dar stăm şi privind foarte atent: dacă lucrurile nu se remediază, sigur că există şi alte pârghii”, a explicat Grindeanu. 
Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
 
El a subliniat că nu este adeptul ideii privind rezilierea contractelor, dar susţine că există şi această posibilitate ”ca ultimă soluţie”.

ŞTIREA INIŢIALĂ - ”Progres extrem de slab pe şantierul liniei de cale ferată Apaţa-Caţa (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre. Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic şi în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor (2024). În cazul în care situaţia nu se îmbunătăţeşte, mă aştept să fie aplicate sancţiuni contractuale dure”, a arătat, miercuri, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

El a subliniat că acesta este un proiect important pentru transportul feroviar românesc şi european pe care asocierea de constructori greci, francezi şi români ”trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.