Programul Timişoara Capitală Europeană a Culturii a ajuns la final, iar primarul Dominic Fritz şi preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, au declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că anul acesta a fost un succes.
”Timişoara Capitală Europeană a Culturii a fost un plin succes, un succes la care nu toţi s-ar fi aşteptat, nu toţi au avut încredere că o să reuşească acest oraş să se prezinte aşa cum trebuie în faţă ţării şi a Europei. Suntem acum în decembrie, după 2000 de evenimente, peste 1 milion de participanţi şi putem spune că e un succes. A fost un succes atât din prisma locală, cât şi naţională şi internaţională. Am spus din start că avem două ambiţii: să redefinim cultură şi artă că un motor al dezvoltării şi că un nou element de coalgulare şi implicare în comunitate al doilea să replasam România şi Timişoara pe harta europeu nu doar în domeniul culturii”, a declarat Dominic Fritz.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Edilul s-a referit şi la banii investiţi în Capitală Europeană a Culturii.
”Întrebarea e câţi bani s-au investit. Programul este multianual şi sunt peste 20 milioane de euro investiţi de cei 3 finantarori. Bugetul de cultură al Primăriei Timişoara, fără invetitii, a fost de aproape 30 milioane de euro – aproximativ 145 milioane de lei. Cam jumătate din aceşti bani au fost specific pentru acest an de Capitală Culturală”, a mai spus Fritz.
Totuşi, Fritz a menţionat şi minusurile pe care le are Timişoara, respectiv o sala adecvată pentru concerte.
”Nu avem o sala de concerte adecvată, Filarmonica e un fost cinematograf şi nu este o sala potrivită pentru a găzdui concerte de înalta anvergură. Sunt convins că Timişoara are nevoie o nouă sala de concerte şi vom lansa un concurs internaţional de arhitectură pentru o nouă sala de concerte în Piaţă 700”, a anunţat Fritz.
Şi preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a concluzionat că Timişoara Capitală Europeană a Culturii a fost un succes.
”Ceea ce ne-am propus noi a fost să implementăm o viziune complementară a ceea ce şi-a propus primăria. Ne-am propus să punem accent pe evenimente care promovează excelenţă artisitica şi impactul major. Am ajuns la Lugoj cu Festivalul Enescu, la Peştera Româneşti într-o incursiune inedită a muzicii clasice într-o peştera. Pentru noi nu a fost ceva nou, dar pentru vizitatorii externi a fost o experienţă unică. Ne-am gândit să facem acele evenimente care să dea o dimensiune cu adevărat europeană. Avem expoziţia Brâncuşi- acest apogeu al programului cultural reprezintă o carte de vizită pentru Timişoara mulţi ani încolo. Poate ar fi trebuit să avem mai multe evenimente de anvergură, dar cu siguranţă Timişoara poate organiza şi această a fost doar încălzirea pentru ceea ce va urmă. Am avut Flight Festival, JazzX, Festivalul Codru, evnimentele Teatrului de copii - acele păpuşi din Catalunia, Festivalul luminilor cu care am început anul şi îl vom încheia, am avut săptămâna de tetaru care a culminat cu Gala Uniter, Festivalul Enescu, Festivalul Eurothalia, festivalul de tetaru, iar la final las cele mai importante chestiuni, expoziţiile de înalta ţinută de la Muzeul de Artă - Victor Brauner, Paul Neagu şi Constantin Brâncuşi”, a declarat Alin Nica.
În ceea ce priveşte vizitatorii, anul acesta 1,3 milioane de oameni fost prezenţi la evenimente.
”În acest an ce s-a schimbat este că Timişoara a fost foarte vizibilă şi am făcut un pas spre ceea ce ne dorim, şi anume că Timişoara să fie o destinaţie prestigioasă. Mă bucur că am reuşit să atragem la evenimente peste 1,3 milioane de vizitatori. Peste 850.000 au fost vizitatori externi din cei 1,3 milioane. Numărul de inoptari a depăşit cifra de 800.000. Anul 2023 este încă un an atipic, Europa a avut de înfruntat criză economică şi războiul de la graniţa României. Timişoara a devenit o destinaţie de relaxare, am început cu dreptul, am adus un public e meritul colegilor noştri şi a timişorenilor care s-au comportat exemplar”, a declarat SImion Giurcă, preşedinte al Asociaţiei pentru Promovarea Timişoarei.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.