Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, despre noul acord în ceea ce priveşte deficitul României, pe şapte ani, discutat cu preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der leyen, că a explicat foarte clar de ce ne dorim acest lucru, pentru că cele mai mari investiţii vor urma în anul 2025 şi în 2026.
”Am avut o discuţie, aş spune, foarte aplicată cu doamna preşedinte al Comisiei Europene, nou aleasă. Cum este şi normal, am discutat despre viitorul comisar european din partea României, am discutat despre portofoliul viitorului comisar din partea României, am discutat despre renegocierea PNRR, lucru pe care dumneavoastră îl cunoaşteţi, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta de împrumuturi, am discutat chiar mai tehnic cu doamna preşedinte şi despre Cererea de Plată numărul 3. Urmează în cursul zilei de astăzi, împreună cu Victor Negrescu, să am o discuţie şi cu preşedintele PES, cu Stefan, în ceea ce priveşte negocierile în cadrul familiilor europene privind portofoliile comisarilor europeni pe fiecare familie politică”, a spus premierul, într-o coonferinţă de presă organizată la Bruxelles, după întâlnirea cu preşedinta Comisiei Europene.
Şeful Executivului a arătat că în cadrul întâlnirii s-a discutat şi despre un nou acord în ceea ce priveşte deficitul României, de această dată venind cu propunerea de a avea un acord pe şapte ani.
”Am explicat foarte clar de ce ne dorim acest lucru, pentru că cele mai mari investiţii vor urma în anul 2025 şi în 2026. După cum bine ştim, PNRR are un deadline la sfârşitul anului 2026 în ceea ce priveşte investiţiile. Aş da un lucru pe care, ca exemplu, l-am făcut şi la întâlnirea cu doamna preşedinte, investiţiile în infrastructura rutieră şi feroviară: infrastructura rutieră, prima propunere a fost din partea României să avem o sumă alocată de aproximativ 13,7 miliarde de euro. Aprobarea finală a fost în jur de 7 miliarde. Diferenţa reprezintă cofinanţarea din partea statului român”, a precizat Ciolacu.
El a arătat că, din ce a discutat cu ministrul Grindeanu, astăzi am ajuns la 900 de kilometri în lucru şi în licitaţie de drum expres şi de autostrăzi
”Atunci, efortul bugetar din partea statului român este de aproximativ 60% ca cofinanţare. Normal că aceste investiţii aduc domnului Boloş la Ministerul Finanţelor impozite şi taxe mai mari şi de aceea se şi vede pe acest trimestru că are depăşiri de plan datorită acestor investiţii majore în infrastructura din România, mult aşteptate de către români”, a explicat Ciolacu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.