Secretarul general al PNL, Lucian Bode, a declarat miercuri, la Cluj-Napoca, că este convins că odată cu implementarea acestui proiect al metroului, municipiul Cluj-Napoca va deveni un oraş mult mai rezilient şi se va bate de la egal la egal cu marile metropole europene precum Barcelona sau Milano.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În urmă cu un an am avut onoarea să particip la semnarea contractului de execuţie acestui obiectiv. Sunt convins că multă lume, mulţi români se întreabă care este cheia succesului, aici, la Cluj sau în această regiune, văzând numeroasele proiecte de modernizare a infrastructurii şi nu numai a infrastructurii de transport ci şi de sănătate educaţie care se dezvoltă aici. O să definesc, aşa cum văd eu acest succes. În primul rând, vorbim despre viziune.În al 2-lea rând, vorbim despre finanţare. În al 3-lea rând, vorbim despre descentralizare. Şi la al 4-lea rând, vorbim despre planificare”, a spus Lucian Bode la Cluj-Napoca.

Secretarul general al PNL a arătat că în 2020, Guvernul a pus în dezbatere cu publică planul investiţional privind dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Acest plan investiţional pe care unii îl numesc fiţuică electorală a-a transformat prin hotărârea de Guvern, la iniţiativa ministrului Sorin Grindeanu, în master planul general de transport al României, o adaptare a master planului general de transport al României din 2016. Acest document programatic a stat la baza celei de-a 2-a definiţii la care m-am referit, şi anume finanţarea. Tot ceea ce s-a proiectat în planul investiţional, se regăseşte astăzi în PNRR”, a subliniat Bode.

El a menţionat că, prin PNRR, Guvernul a asigurat finanţare acestui obiectiv şi a principalelor obiective de dezvoltare infrastructurii de transport din România.Al 3-lea lucru pe care a făcut referire este descentralizarea.

”În anul 2020, împreună cu ministrul Boloş, am luat decizia să propunem Guvernului două ordonanţe de urgenţă, ordonanţa 88 şi 101. Am creat cadrul pentru transferul către autorităţile locale, autorităţile judeţene a unor obiective de transport, astfel încât ele să poată fi implementate mult mai uşor decât de la nivel central. Astăzi, vorbim de sute de astfel de obiective, unele finalizate, Centura de la Bechean sau varianta ocolitoare de la Oradea şi alte alte obiective, la fel cum este şi Metroul de la Cluj”, a mai spus Bode.

”În ultimul rând, planificarea. astăzi venim de la inaugurarea noului terminal de la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca. O să vedeţi că în centrul se află Municipiul Cluj-Napoca şi Aeroportul Internaţional Cluj, un hub regional care v fi principala poartă aeriană din Transilvania şi a 2-a din România, după Otopeni.La concurenţă cu Iaşiul. O să vedem că avem şi în acest plan Centura metropolitană, avem autostrada Transilvania, avem trenul metropolitan şi obiectivul despre care vorbim astăzi, metroul”, a ţinut să precizeze Bode.

”Vorbim despre cel mai mare plan de mobilitate dintr-o regiune din România pus în practică aici în regiunea noastră, aici, la Cluj. Sunt convins că odată cu implementarea acestui proiect, metroul, municipiul Cluj-Napoca va deveni un oraş mult mai rezilient şi se va bate l egal la egal cu marile metropole europene Barcelona, Milano”, a declarat Lucian Bode.

”Sunt convins că odată ce acest proiect va fi implementat, pe măsură ce proiectul va prinde contur, va fi o provocare şi pentru alte municipii, pentru Iaşi şi pentru Timişoara. (..) Sunt convins că acest proiect va fi un proiect de succes şi vă rog să nu uitaţi să ne chemaţi pe toţi la inaugurare”, a mai spus Bode în final.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.