Premierul Sorin Grindeanu a declarat marţi, după vizita de lucru la Ministerul Afacerilor Interne, că, în urma discuţiei avute cu ministrul Turismului, Mircea Dobre, legată de afirmaţiile apărute în spaţiul public despre posibila schimbare a brandului dintr-o frunză în oaie, acesta ar fi spus că în Comitet consultativ în Turism nu s-a vorbit despre schimbarea brandului, ci despre promovarea României prin lucruri cunoscute, precum Mioriţa din balada omonimă sau Dracula.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Premierul a afirmat că oaia nu poate fi brandul turistic al României precizând că i-a cerut lămuriri ministrului Mircea Dobre în legătură cu informaţiile legate de posibila schimbării siglei brandului de ţară de la frunză la oaie. "Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi (marţi, n.r.) să văd despre ce e vorba. Discuţia pe care a avut-o în acel comitet de promovare a României, nu (a fost, n.r.) de schimbare a siglei, a frunzei, ci de promovare a României prin lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Mioriţa şi aşa mai departe. De aici şi până la schimbarea siglei e cale lungă şi am văzut că domnul ministru Dobre a clarificat într-o declaraţie acest subiect", a declarat Sorin Grindeanu.

”Oaia nu poate fi brandul turistic al României”, a spus Grindeanu , fără să spună, însă, dacă acest lucru nu este posibil pentru că nu i se pare bună ideea de oaie ca simbol turistic sau doar pentru că brandul nu mai poate fi schimbat până în 2020. Premierul a apreciat ca "discutabilă" alegerea din urmă cu câţiva ani a frunzei ca brand turistic.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marţi, la Parlament, că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, deoarece România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene, fiind doar o discuţie „principială”, în condiţiile în care Ministerul Turismului trebuie să realizeze şase broşuri de promovare a ţării, care vor fi prezentate la târgurile interne şi internaţionale.

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre, referindu-se la discuţiile avute săptămâna trecută cu oamenii de afaceri din turism.

Ministrul a subliniat faptul că „nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva”.

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a vorbit, marţi, pentru Antena 3, despre argumentele în favoarea schimbării frunzei din brandul de ţară cu o oaie, el susţinând că ”oaia este o statuie vie” şi că frunze are toată lumea, dar oi ca în România nu. ”Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie”, a mai afirmat Daea.

Profit.ro a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa. Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, şi ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Mioriţa, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid şi supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Mioriţa şi turismul românesc.

viewscnt

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.