Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, a anunţat, vineri, că planul de restructurare a Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT) a fost depus la ANAF şi aşteaptă ştergerea de datorii. În acelaşi timp, edilul anunţă o serie de concedieri.
”Astăzi (vineri - n.r.) a depus STPT un plan de restructurare pe baza OUG 6/2019. Asta e o veste extraordinar de bună pentru transportul în comun din Timişoara. Pe scurt, înseamnă că în ultimele săptămâni, STPT a reuşit, cu ajutorul primăriei, să achite 46 milioane de lei din datorii restante. În schimb, ANAF va şterge peste 40 milioane lei din datorii istorice, iar o suma de 41 milioane lei va fi reeşalonată timp de 7 ani. Acest lucru înseamnă că STPT poate să aibă un nou început, împreună cu managementul nou, împreună cu achiziţiile de flota de transport în comun. Acum are toate şansele să se transforme într-o companie de transport în comun modernă şi viabilă din punctul de vedere economic”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Practic, edilul face apel la aceeaşi metodă ca predecesorul său Nicolae Robu, care a apelat la Ordonanţa Guvernului din 2019, pentru ştergerea de datorii, cu condiţia plăţii unei rate lunare pe un anumit termen. STPT însă, în 2020, s-a aflat în imposibilitatea continuării plăţilor din cauza pandemiei de COVID-19. Ratele lunare la acel moment erau de 1,2 milioane lei.
”Mingea este în curtea STPT şi mă aştept că împreună cu subvenţiile care vin din partea primăriei, să folosească acest noi început pentru a repune transportul în comun din Timişoara pe picioare. Datoriile sunt de 41 milioane de lei, care vor fi reeşalonate timp de 7 ani. La început plăţile vor fi mai mici pentru că acest plan de restructurare este un plan pe termen lung şi în 3-5 ani o să tot crească mărirea ratelor pentru că până atunci presupunem că restructurarea şi-a făcut datoria şi compania este mai sănătoasă”, a mai declarat Dominic Fritz.
Primarul a precizat că mai mulţi angajaţi ai STPT vor fi daţi afară.
”Acest plan de restructurare prevede şi o restructurare a personalului şi a organigramei şi asta înseamnă o reducere a personalului administrativ, dar, în acelaşi timp, STPT va avea o creştere pe partea operativă, adică şoferi, vatmani. (…) Ţine de managementul STPT, dar va fi o restructurare serioasă pentru a fi clar că trebuie să aibă şi efecte pozitive financiare, adică trebuie să fie economii reale pe partea de personal”, a mai adăugat Fritz.
În ceea ce priveşte salariile angajaţilor din STPT, primarul a precizat că se plătesc prea multe ore suplimentare.
”Momentan avem o problema că se lucrează cu foarte multe ore suplimentare. Cred că atunci când avem o creştere a numărului de şoferi şi vatmani, putem să scădem şi numărul orelor suplimentare. Dar în general, salariile, în acest domeniu, trebuie să fie competitive. Care exact sunt acestea, este o decizie managerială”, a mai spus Dominic Fritz.
Planul de restructurare pe 7 ani, aprobat deja de Consiliul Local, va trebui să fie acceptat de către ANAF.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.