Directorul Societăţii de Transport Public Timişoara, Nicolae Bitea, a anunţat că a demisionat din funcţie, invocând motive personale. Numele său apare în dosarul DNA, de urmărire penală, după ce i-ar fi promis unul deputat AUR mai multe funcţii pentru ca acesta să nu se prezinte la votul asupra moţiunii de cenzură.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
”Domnul Nicolae Bitea şi-a înaintat demisia din funcţia de director general al Societăţii de Transport Public Timişoara, în cadrul Consiliului de Administraţie, din motive personale. Acesta îşi încheie colaborarea în calitate de director general cu STPT începând cu data de 19 octombrie 2021”, se arată într-un comunicat de presă, de luni, al Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT).
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Nicolae Bitea conduce Societatea de trei ani.
 
„Am preluat Societatea de Transport Public Timişoara în calitate de director general începând cu data de 27 iulie 2018, dată la care erau restanţe salariale către angajaţi de mai bine de două luni. De asemenea, condiţiile de muncă ale angajaţilor din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare. În aceste condiţii, pe parcursul celor mai bine de trei ani în care am activat ca director general al instituţiei m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, mărirea acestora şi de crearea condiţiilor de muncă cel puţin decente în toate sectoarele, dar în special la nivelul personalului muncitor, unde am găsit condiţii aproape inumane de muncă. În ceea ce priveşte activitatea transportului public local, la data începerii mandatului meu erau scoase în circulaţie 115 de mijloace de transport în fiecare zi. În prezent sunt scoase 165 de mijloace de transport în comun, pe liniile urbane şi metropolitane, după ce am suplimentat majoritatea liniilor cu mai multe unităţi (tramvaie, autobuze, troleibuze, minibuze)”, arată Nicolae Bitea.
 
Directorul demisionar al STPT mai declară că a colaborat bine cu Consiliul de Administraţie al STPT.
 
”Pe parcursul mandatului am colaborat foarte bine cu Consiliul de Administraţie al STPT, care a susţinut toate proiectele ce au adus un plus societăţii de transport, atât la nivel intern (condiţii de muncă, măriri salariale), cât şi la nivel extern (micşorarea timpilor de aşteptare în staţii, igienizare, montarea de staţii noi). Precizez că situaţia financiară a STPT este rezonabilă, cu excepţia ratei care trebuie achitată către ANAF, ”moştenire„ veche pe care am găsit-o în momentul în care am preluat conducerea societăţii. Situaţia financiară ar fi fost alta, dacă Societatea Metropolitană de Transport Timişoara ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este şi motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, în vederea plăţii serviciilor de transport.Ţin să atenţionez, aşa cum am făcut-o de nenumărate ori în ultimul an prin zeci de adrese către Primăria Municipiului Timişoara, că neplata ratei de eşalonare, a obligaţiilor la salarii şi a TVA-ului duce la pierderea menţinerii eşalonării şi automat de executare silită de către ANAF a garanţiilor depuse de către STPT. Este vorba despre garanţiile ce presupun întreg patrimoniul societăţii – tramvaie, troleibuze, hale de reparaţii, clădiri, parc propriu, baza sportivă în valoare de 87.000.000 de lei”, mai arată Bitea.
 
Nicolae Bitea a prezentat şi restanţele pe care le are de achitat STPT către ANAF. 
 
”Până la sfârşitul anului 2021 trebuie achitate următoarele sume de bani către ANAF: 2.600.000 lei – luna octombrie; 11.000.000 lei – luna noiembrie; 4.500.000 luna decembrie. Reamintesc că am făcut, în calitate de director general al STPT, în ultimul am, nenumărate adrese către Primăria Municipiului Timişoara în ceea ce priveşte nevoia lunară de bani pentru funcţionarea zilnică, dar deschiderea şi susţinerea autorităţii tutelare s-au lăsat aşteptate, neprimind niciun răspuns. Adresele la care mă refer pot fi verificate, acestea fiind datate şi înregistrate.  La final, doresc să le transmit foştilor mei colegi din cadrul Societăţii de Transport Timişoara întreaga apreciere pentru efortul depus şi pentru profesionalismul de care au dat dovadă în cei trei ani în care am colaborat”, mai arată Nicolae Bitea. 
 
Numele lui Nicolae Bitea apare, alături de cel al deputatului Cosmin Şandru, într-un dosar al DNA, în care cei doi sunt urmăriţi penal, după ce ar fi promis unui deputat AUR, mai multe funcţii, în schimb acesta urmând să nu se prezinte la votul moţiunii de cenzură. Bitea şi Şandru s-au autosuspendat din PNL, în urma scandalului, până la finalizarea anchetei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.