Deputatul PNL pentru diaspora, Valentin Făgărăşian, transmite miercuri că este profund nemulţumit de lipsa totală de reacţie a reprezentanţilor Ministerului transporturilor pentru faptul că românii au tot mai puţine opţiuni pentru a călători în străinătate, fie la muncă, fie în scopuri de afaceri sau turistice. Deputatul face apel la ministru să negocieze cu reprezentanţii Comisiei Europene posibilitatea flexibilizării procesului de restructurare al Tarom, ca să poată opera mai multe zboruri către statele europene unde se află mari comunităţi de români.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”12 dintr-o lovitură! Acesta este numărul curselor pe care compania Wizz Air le va anula, lăsând aeroporturile din Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara fără legături aeriene esenţiale sau chiar unice cu destinaţii din Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia sau Danemarca. Decizia companiei nu am cum să o comentez pentru că este decizia unei companii private care poate lua decizii în funcţie de planul său de afaceri. Ceea ce nu pot, însă, să admit este lipsa de reacţie a autorităţilor române faţă de degradarea constantă a ofertei în transportul aerian din România. Chiar dacă am înghiţit în sec atunci când a dispărut Blue Air, în locul său nu au fost aduse companii care să transporte români în şi din străinătate, la preţuri accesibile. După ce a acaparat majoritatea rutelor aeriene operate pe aeroporturile româneşti, acum compania Wizz Air le abandonează la pachet. Nu am auzit niciun oficial din Ministerul transporturilor să declare – pleacă Wizz Air şi vine altă companie, cu preţuri mai bune, cu servicii mai bune şi românii nu vor mai fi batjocoriţi”, spune deputatul PNL într-un comunicat oficial. 

”Domnul ministru Grindeanu mi-a comunicat printr-un răspuns la o întrebare că nu există nicio şansă ca Tarom să-şi extindă operaţiunile, pentru că este ”în plin proces de restructurare”. Altfel spus, Tarom ratează cel mai bun moment pentru a ocupa spaţiul liber din piaţă lăsat de Blue Air şi Wizz Air şi să asigure transportul a milioane de români către Uniunea Europenă. Cum oare să rentabilizeze Tarom dacă nu se deschid rute noi, iar, când apare oportunitatea, nu se profită de ea?”, mai arată Făgărăşian. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Parlamentarul liberal precizează că ”soluţii tehnice şi economice există şi acestea depind doar de implicarea ministrului Sorin Grindeanu”.

”De aceea, fac apel la domnul ministru să negocieze cu reprezentanţii Comisiei Europene posibilitatea flexibilizării procesului de restructurare al Tarom, ca să poată opera mai multe zboruri către statele europene unde se află mari comunităţi de români. De asemenea, domnia sa poate să poarte negocieri cu alte companii aeriene competitive din UE, ca să le stimuleze să efectueze zboruri din România. În urmă cu câţiva ani nu aveam infrastructură aeriană, dar aveam multe cereri din partea companiilor aeriene. Acum avem aeroporturi noi  sau modernizate la Braşov, Suceava, Cluj, Iaşi, dar multe vor ajunge goale şi tot mai puţini români vor putea să-şi mai cumpere un bilet la preţuri foarte mari”, spune  deputatul PNL de dispora. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.