Camera Deputaţilor demarează o expertiză tehnică pentru lucrări de modernizare a celor 22 de ascensoare pe care le deţine, având în vedere că acestea "nu mai prezintă siguranţă deplină" în funcţionare, unele fiind vechi de 30 de ani şi bazate pe tehnologii de acum 100 de ani, subiectul ascensoarelor fiind şi motiv de dispută în trecut în rândul şefilor Camerei Deputaţilor.
Camera Deputaţilor a demarat o licitaţie, în valoare de peste 100.000 de lei pentru elaborarea unei expertize tehnice asupra ascensoarelor din clădire, care ar urma să stabilească exact ce paşi trebuie urmaţi pentru creşterea gradului de siguranţă a lifturilor, scăderea timpilor de aşteptare şi eficientizarea energetică.
În urma acestei expertize, administratorii Camerei ar putea decide înlocuirea unora din cele 22 de ascensoare. Unele dintre lifturi au 30 de ani vechime, fiind instalate odată cu darea în folosinţă a clădirii şi nu au fost modernizare niciodată. Patru din ele au fost fabricate între 1988-1989 şi au un control al motorului de tip Ward-Leonard, introdus iniţial în 1891 şi adaptat în anii 1900 pentru lifturi. O parte a ascensoarelor a fost modernizată în 2011, iar cel mai nou instalat lift a fost fabricat în 1999.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Datorită uzurii fizice şi morale a echipamentelor, funcţionarea ascensoarelor din cadrul imobilului nu mai prezintã siguranţã deplinã în funcţionare, având de asemenea o fiabilitate scazutã şi un consum de energie foarte mare", potrivit Camerei Deputaţilor.
Expertiza pe care o cer administratorii forului va trebui să identifice soluţii de retehnologizare, reparare/înlocuire a echipamentelor şi eficientizare energetică.
Standardele de calitate includ rezistenţa şi stabilitatea la sarcini statice, dinamice si seismice, siguranţa la foc, siguranţa în exploatare, protecţia împotriva zgomotului, sănătatea oamenilor şi protecţia mediului.
În urma expertizei, se vor calcula şi costurile pentru modernizarea şi înlocuirea ascensoarelor, care în acest moment nu sunt cunoscute.
Lifturile din Camera Deputaţilor servesc aproximativ 3.000 de persoane, incluzând parlamentari, angajaţi ai forului, turişti, invitaţi şi jurnalişti. Timpii de aşteptare sunt ridicaţi, având în vedere viteza mică a lifturilor, capacitatea redusă şi reviziile frecvente provocate de vechimea aparaturii. De altfel, scoaterea din uz a unor lifturi a fost şi subiect de dispută în Camera Deputaţilor în lunile trecute.
În luna aprilie, deputatul Varujan Pambuccian a propus în şedinţa conducerii Camerei Deputaţilor ca lifturile din Parlament să nu mai fie folosite de turişti, pe motiv că se strică şi nu sunt reparate.
Deputatul Niculae Mircovici, coleg de grup al lui Pambuccian şi secretar al Camerei Deputaţilor, a explicat de unde îşi are originea această propunere: "Liftul care se foloseşte este chiar liftul care are oprire la etajul 3, chiar în dreptul grupului nostru parlamentar (al minorităţilor naţionale - n.r.), şi care de un an de zile are eticheta pe el că este în revizie".
"S-a pus problema că peste tot acolo unde se fac vizite care presupun folosirea unor mijloace cum ar fi lifturile, acestea se suportă contra cost. Dacă vrei să vezi panorama oraşului de pe platforma Parlamentului, nu e nicio problemă. Atâta timp cât ai plătit vizita Parlamentului poţi să foloseşti foarte bine scările, să urci până sus şi vezi panorama", a spus acesta.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.