România se află între cele 24 de state, inclusiv Marea Britanie, pentru care Comisia Europeană a lansat luni proceduri de infringement pentru că nu au reuşit să aplice noile reguli din Directiva privind conţinutul audiovizual.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Noile reguli din UE au ca obiectiv crearea unui cadru potrivit pentru era digitală, care să ducă la un peisaj audiovizual mai sigur, corect şi divers.

Acestea consolidează protecţia publicului, în special privind siguranţa celor mai vulnerabili, precum minorii, şi extinderea regulilor privind discursul instigator la ură pe platformele de video-sharing şi promovează diversitatea culturală în presa audiovizuală, în acelaşi timp introducând în premieră cerinţe privind independenţa entităţilor care reglementează presa naţională şi garantarea pluralismului media.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Termenul limită pentru transpunerea Directivei în legislaţie naţională a fost 19 septembrie 2020 şi doar Danemarca, Ungaria, Olanda şi Suedia au comunicat măsurile de transpunere şi au declarat comunicarea lor ca finalizată. 

Astfel, Comisia a trimis scrisori de atenţionare către Belgia, Bulgaria, Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Grecia, Spania, Franţa, Croaţia, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxembourg, Malta, Austria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia, Finlanda şi Marea Britanie, cerându-le să furnizeze informaţii suplimentare.

Statele au acum la dispoziţie 2 luni în care să răspundă.

Margrethe Vestager, vicepreşedinte al programului „A Europe Fit for the Digital Age”, a transmis: „Ne dorim un mediu concurenţial echitabil pentru toţi actorii din media şi să protejăm copiii şi consumatorii mai bine când accesează conţinut audiovizual. De asemenea, vrem să garantăm mai multă diversitate pe platformele video-on-demand şi un peisaj audiovizual mai corect. Din acest motiv avem reguli comune. Audiovisual Media Services Directive merită tot efortul nostru colectiv. Este o realizare importantă, care va stimula diversitatea culturală în serciviile audivizuale”.

Věra Jourová, vicepreşedinte al „Values and Transparency”, a spus: „Este momentul care toate statele membre să transpună regulile şi să o facă bine. Directiva revizuită este o piesă cheie de legislaţie pentru pluralismul media. Consolidează independenţa organismelor de reglementare a media, încurajează transparenţa proprietăţii media şi promovează educaţia prin media”.

Thierry Breton, comisar pentru Piaţa Internaţională, este de părere că aceste noi reguli „protejează mai bine publicul, în special pe cei mai vulnerabili, precum minorii”.

„Ele nu ne aduc vreun beneficiu dacă rămân pe hârtie. Fac apel la statele membre să adopte aceste reguli fără întârzieri pentru a asigura un mediu online mai sigur, mai corect şi mai divers”.

Comisia Europeană a propus Audiovisual Media Services Directive revizuită în mai 2016, cu o abordare nouă privind platformele online. Parlamentul European şi Consiliul UE au adoptat-o în noiembrie 2018.

Principalul obiectiv este de a crea şi asigura funcţionarea corespunzătoare a unei singure pieţe europene pentru serviciile media audiovizuale, contribuind la promovarea diversităţii culturale, oferind un nivel adecvat de protecţie a consumatorului şi apărând pluralismul media.

Statele membre UE au avut la dispoziţie 21 de luni pentru a transpune aceste reguli în lege.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.