Şase muncitori erau daţi dispăruţi şi se presupune că au murit, după prăbuşirea podului în portul Baltimore, unde o navă cargo masivă paralizată de o pană de curent a intrat în structură, forţând închiderea unuia dintre cele mai aglomerate porturi de pe coasta de est a SUA, transmite Reuters.
UPDATE: Potrivit Reuters, scafandrii vor căuta în portul Baltimore cele şase presupuse victime.
Miercuri, începând cu ora 6 dimineaţa (1000 GMT), "sperăm să punem scafandri în apă şi să începem o căutare mai detaliată pentru a face tot posibilul să recuperăm cele şase persoane dispărute", a declarat colonelul Roland Butler, de la poliţia statală, marţi seara târziu, reporterilor.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Nu credem că vom găsi vreuna dintre aceste persoane în viaţă", a declarat contraamiralul Gărzii de Coastă Shannon Gilreath în cadrul briefingului.
Marţi, salvatorii au scos din apă alţi doi muncitori în viaţă, iar unul dintre ei a fost spitalizat. Printre cei şase presupuşi morţi se numără muncitori din Mexic, Guatemala şi El Salvador, potrivit Consulatului mexican din Washington.
Oficialii au declarat că toţi cei opt făceau parte dintr-o echipă de lucru care repara gropile de pe suprafaţa carosabilă a Key Bridge când nava de containere Dali, sub pavilion Singapore, care a plecat din Baltimore cu destinaţia Sri Lanka, a intrat într-un pilon de susţinere a podului, în jurul orei 1:30 a.m. (0530 GMT).
O secţiune pe grinzi a deschiderii de 2,6 km (1,6 mile) s-a prăbuşit aproape imediat în apa îngheţată, trimiţând vehicule şi muncitori în râu.
ŞTIRE INIŢIALĂ: Echipele de scafandri se confruntă cu condiţii din ce în ce mai înşelătoare în apele întunecate şi pline de epave, iar operaţiunile active de căutare şi salvare au fost suspendate la aproximativ 18 ore de la accident, au anunţat reprezentanţii Gărzii de Coastă americane şi ai Poliţiei Statului Maryland.
Contraamiralul Gărzii de Coastă, Shannon Gilreath, a declarat că nu exista nicio speranţă de a-i găsi în viaţă pe muncitorii dispăruţi din cauza apei îngheţate şi a timpului scurs de la accident.
Colonelul Roland Butler, de la poliţia statală, a declarat că autorităţile speră să trimită scafandrii în apă miercuri, după răsăritul soarelui, în încercarea de a recupera rămăşiţele muncitorilor.
Nava de containere sub pavilion Singapore, denumită Dali, care se îndrepta din portul Baltimore cu destinaţia Sri Lanka, a intrat într-un pilon de susţinere a podului Francis Scott Key, peste gura de vărsare a râului Patapsco, în jurul orei 1:30 a.m. (0530 GMT).
Aproape imediat, o secţiune de 2,57 km s-a prăbuşit în apa îngheţată, trimiţând vehicule şi oameni în râu.
Salvatorii au scos în siguranţă doi supravieţuitori, dintre care unul a fost spitalizat. Aceştia şi cei şase dispăruţi făceau parte dintr-o echipă de lucru care astupa gropile de pe suprafaţa drumului podului, au declarat anterior autorităţile.
Dezastru mai mare evitat
Nava a raportat o pană de curent înainte de impact, ceea ce a permis oficialilor să oprească traficul pe pod înainte de prăbuşire.
"Prin faptul că au reuşit să oprească maşinile să treacă pe pod, aceşti oameni sunt eroi. Ei au salvat vieţi noaptea trecută", a declarat guvernatorul statului Maryland, Wes Moore, în cadrul unei conferinţe de presă la prânz. Podul era în conformitate cu normele, fără probleme structurale cunoscute, a declarat Moore.
Nu au existat dovezi de crimă, au afirmat oficialii.
Primarul oraşului Baltimore, Brandon Scott, a descris o scenă de metal contorsionat care ţâşnea spre cer.
"A fost ceva desprins dintr-un film de acţiune. A fost ceva ce nu credeai că vei vedea vreodată", a spus el.
Imaginile video difuzate pe reţelele de socializare au arătat cum nava se izbeşte de pod în întuneric, farurile vehiculelor fiind vizibile pe traversă în timp ce se prăbuşeşte în apă, iar nava a luat foc.
Secretarul american pentru Transporturi, Pete Buttigieg, a declarat că închiderea uneia dintre cele mai aglomerate rute de transport maritim din ţară până la noi ordine ar avea un "impact major şi prelungit asupra lanţurilor de aprovizionare". Portul Baltimore gestionează mai multe încărcături de automobile decât orice alt port din SUA - peste 750.000 de vehicule în 2022, potrivit datelor portuare.
General Motors (GM. N) şi Ford Motor vor redirecţiona transporturile afectate, dar companiile au declarat că perturbarea va fi minimă.
Nava de 948 de picioare (288,95 m) a suferit o pierdere momentană de propulsie şi a aruncat ancorele ca parte a procedurilor de urgenţă înainte de impact, a raportat compania sa de management, Synergy Marine Pte Ltd, potrivit Autorităţii Portuare din Singapore.
Dali, deţinut de Grace Ocean Pte Ltd, a intrat într-unul dintre pilonii podului, potrivit Synergy. Toţi cei 22 de membri ai echipajului de la bordul navei au fost găsiţi, a precizat aceasta.
Pe lângă impactul asupra transporturilor auto, închiderea portului ar putea forţa expeditorii să redirecţioneze mărfurile cu destinaţia Baltimore de la containere la materiale în vrac. Aceasta ar putea crea blocaje şi ar putea creşte întârzierile şi costurile pe coasta de est, spun experţii.
Preşedintele Joe Biden a declarat că Paza de Coastă a SUA a răspuns rapid la apelul de urgenţă şi a lăudat acţiunea rapidă a oficialilor din domeniul transporturilor din Maryland, care au închis podul înainte ca acesta să fie lovit.
Biden a promis să viziteze Baltimore, aflat la 64 km distanţă, cât mai curând posibil şi a declarat că doreşte ca guvernul federal să plătească pentru reconstrucţia podului.
"Dau instrucţiuni echipei mele să mişte cerul şi pământul pentru a redeschide portul şi a reconstrui podul cât mai curând posibil din punct de vedere uman", a declarat Biden. Podul, numit după autorul Star-Spangled Banner, a fost inaugurat în 1977.
Privelişte şocantă
Preşedinta Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor, Jennifer Homendy, a declarat că o echipă de 24 de anchetatori şi alţi membri ai agenţiei au fost la faţa locului, dar au amânat urcarea pe navă în timpul operaţiunilor de căutare şi salvare. Ea a precizat că personalul de la agenţiile de siguranţă din Singapore va sosi miercuri la Baltimore.
Podul serveşte ca principală arteră de circulaţie pentru automobiliştii dintre New York şi Washington care caută să evite centrul oraşului Baltimore. Era una dintre cele trei căi de traversare a portului, cu un volum de trafic de 31.000 de vehicule pe zi, sau 11,3 milioane pe an.
Aceeaşi navă a fost implicată într-un incident în portul Anvers, Belgia, în 2016, lovindu-se de un chei în timp ce încerca să iasă din terminalul de containere din Marea Nordului.
O inspecţie efectuată în 2023 la San Antonio,Chile, a constatat deficienţe la "propulsoare şi maşini auxiliare", potrivit datelor de pe site-ul public Equasis, care oferă informaţii despre nave.
Dezastrul de marţi ar putea fi cea mai gravă prăbuşire de pod din SUA din 2007, când podul I-35W din Minneapolis s-a prăbuşit în râul Mississippi, provocând moartea a 13 persoane.
Dali era închiriat de compania de transport maritim Maersk în momentul incidentului, a precizat compania daneză într-un comunicat.
Mai mult de 40 de nave au rămas în interiorul portului Baltimore, inclusiv nave mici de marfă, remorchere şi ambarcaţiuni de agrement, au arătat datele furnizate de furnizorul de servicii de urmărire a navelor şi de analiză maritimă MarineTraffic. Cel puţin alte 30 de nave au semnalat că destinaţia lor este Baltimore, au arătat datele.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.