Avioanele de vânătoare ale Forţelor Aeriene ale SUA au interceptat duminică o aeronavă civilă care zbura în spaţiul aerian temporar restricţionat din apropierea reşedinţei din Florida a lui Donald Trump,. Astfel, numărul încălcărilor a ajuns la peste 20 de când preşedintele american a preluat funcţia, la 20 ianuarie, relatează ABC News.
Comandamentul Nord-American de Apărare Aerospaţială a precizat într-un comunicat că în timpul incidentului de duminică, survenit când Trump termina o partidă de golf pe terenul său din West Palm Beach, avioane F-16 au lansat rachete de semnalizare pentru a atrage atenţia pilotului civil.
Avioanele au efectuat, de asemenea, o interceptare sâmbătă dimineaţa, la scurt timp după ce Trump a ajuns pe terenul de golf de la clubul şi reşedinţa sa privată Mar-a-Lago.
Intrările în spaţiul aerian foarte aglomerat din sudul Floridei au determinat interceptarea de către avioanele de vânătoare, dar nu au modificat programul lui Trump şi nu au afectat securitatea sa, au declarat oficialii. NORAD spune că rachetele de semnalizare ar fi putut fi vizibile de la sol, dar că acestea se sting rapid şi nu reprezintă un pericol.
Oficialii federali menţin o restricţie permanentă de zbor deasupra clubului lui Trump, care se extinde la o rază de 30 de mile marine atunci când preşedintele se află în reşedinţă.
Încălcările şi interceptările sunt relativ obişnuite, dar NORAD trage un semnal de alarmă cu privire la frecvenţa intruziunilor de la învestirea lui Trump, spunând că a răspuns la mai mult de 20 de incidente şi dă vina pe piloţii civili pentru că nu respectă reglementările care le cer să verifice restricţiile spaţiului aerian înainte de decolare.
"Respectarea procedurilor TFR este esenţială pentru a garanta siguranţa zborurilor, securitatea naţională şi securitatea preşedintelui", a declarat într-un comunicat generalul Gregory Guillot, comandantul NORAD şi al US Northern Command.
„Procedurile nu sunt opţionale, iar numărul excesiv de încălcări recente ale TFR indică faptul că mulţi aviatori civili nu citesc Notice to Airmen, sau NOTAMS, înainte de fiecare zbor, aşa cum cere FAA, şi a dus la mai multe răspunsuri din partea avioanelor de luptă NORAD pentru a ghida aeronavele contraveniente în afara TFR.”

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.