Prima navă care a remorcat o barjă de ajutoare umanitare către Gaza a descărcat proviziile pe ţărm, conform BBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Nava spaniolă Open Arms a plecat din Cipru marţi cu 200 de tone de alimente de care este nevoie disperată în Gaza, despre care ONU spune că este în pragul foametei.

Videoclipurile postate online arată o macara care mută lăzi din barjă către camioane care aşteaptă pe un debarcader special construit.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Acesta marchează începutul unui proces pentru a vedea dacă livrările pe mare sunt eficiente, după ce livrările aeriene şi terestre s-au dovedit dificile.

World Central Kitchen (WCK), care a furnizat hrana, a îndeplinit misiunea în cooperare cu Emiratele Arabe Unite (EAU), de a livra încărcătura barjei, care include orez, făină, leguminoase, legume conservate şi ​​​​conserve cu proteine.

Gaza nu are un port funcţional, aşa că echipa WCK a construit un debarcader. Cum vor fi distribuite alimentele în Gaza rămâne neclar.

Fondatorul WCK, celebrul bucătar José Andrés, a scris pe X (fostul Twitter) că toată ajutoarele alimentare de pe barjă au fost încărcate în 12 camioane.

"Am reuşit!" a scris el, adăugând că acesta a fost un test pentru a vedea dacă ar putea aduce şi mai multe ajutoare  în următorul transport - până la „mii de tone pe săptămână”.

Într-o declaraţie, Israelul a spus că nava Open Arms şi încărcătura acesteia au fost inspectate în Cipru şi că trupele Forţelor de Apărare Israeliene (IDF) au fost desfăşurate pentru a securiza ţărmul.

Echipele au lucrat noaptea pentru a aduce ajutoarele pe uscat. Această livrare a fost foarte aşteptată de când nava a pornit marţi din portul Larnaca.

Dacă această misiune pe mare este considerată un succes, probabil că vor urma şi alte nave cu ajutoare, ca parte a unui efort internaţional de a obţine mai mult ajutor în Gaza. Navele ar folosi o rută maritimă recent deschisă pentru a ajunge direct în regiune.

Separat, SUA intenţionează să-şi construiască propriul doc plutitor în largul coastei pentru a stimula livrările pe mare. Casa Albă spune că este posibil două milioane deporţii de hrană să intre zilnic în Gaza, dar în timp ce o navă militară estedeja  pe drum cu echipamente la bord pentru a construi docul, se menţine întrebările legate de logistica planului.

Operaţiunile militare au împiedicat grav distribuirea ajutoarelor, în timp ce producţia de alimente din Gaza a fost grav afectată, fermele, brutăriile şi fabricile fiind distruse sau inaccesibile.

Cea mai rapidă şi eficientă modalitate de a primi ajutor în teritoriu este cea terestră, dar agenţiile umanitare spun că restricţiile israeliene înseamnă că o fracţiune din ceea ce este necesar ajunge.

Programul Alimentar Mondial a fost nevoit să întrerupă temporar livrările teresttre, după ce convoaiele au fost atacate şi jefuite. O ansare aeriană a devenit fatală săptămâna trecută, când cinci persoane au fost ucise după ce o paraşută a eşuat şi au fost lovite de pachetul cu ajutoare

ONU a avertizat că foametea este „aproape inevitabilă” în Gaza în absenţa acţiuni urgente, iar şeful politicii externe al UE, Josep Borrell, a acuzat Israelul că a creat un dezastru şi că foloseşte foametea ca armă de război.

Israelul a negat vehement că este de vină pentru penuria de alimente din Gaza, deoarece permite tranzitarea ajutoarelor prin două puncte de trecere din sud. În schimb, a învinuit agenţiile de ajutor pentru eşecurile logistice.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.