Parlamentul European (PE) a adoptat marţi noi reglementări cu privire la publicitatea cu caracter politic - cu scopul de a se proteja de amestecuri străine şi dezinformare - interzicând unor entităţi cu sediul în afara Uniunii Euroăene (UE) să finanţeze publicitate politică în UE cu trei luni înaintea unui scrutin sau referendum, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Textul a fost adoptat cu 470 de voturi la 50 şi vizează să garanteze o mai mare transparenţă a publicităţii politice - mesaje publicate în contul unor actori politici sau menite să influenţeze comportamente electorale în cadrul unui scrutin pe teritoriul UE.

El interzice entităţilor cu sediul în afara UE să finanţeze publicitate politică în UE cu trei luni înainte de alegeri sau referendumuri.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

El impune platformelor online să semnaleze în mod clar publicitatea cu caracter politic, astfel încât oricine să ştie de ce este vizat, cine a finanţat publicitatea şi cu ce sumă.

Astfel, pot să fie folosite numai datele cu caracter personal frnizate în mod explicit în scopuri de publicitate politică online şi colectate în mod direct de la o persoană.

”SPAŢIUL DIGITAL SĂ RĂMÂNĂ UN LOC SIGUR”

Profilajul pe baza datelor personale referitoare la originea etnică, religia şi orientarea sexuală este interzisă.

Este interzisă totodată folosirea datelor referitoare la minori.

Comisia urmează să fie însărcinată să creeze - la doi ani după intrarea în vigoare a noilor reglementări - o bază de date accesibilă publicului, care să repertorieze toate publicităţăile poltiice online, pe o durată maximă de şapte ani.

Ansamblul regelemtărilor urmează să se aplice abia la 18 luni după adoptarea lor oficială de către Consiliul European, însă unele elemente - dispoziţiile referitoare la nediscriminare - intră în vigoare încă de la alegerile europene din iunie 2024.

”Odată cu apropierea alegerilor europene, cerem marilor platforme online să înceapă de îndată să aplice noile reglementări imediat ce este posibil şi să se asigure că spaţiul digital rămâne un loc sigur de schimb de idei şi de opinii politice”, subliniază eurodeputatul francez Sandro Gozi de la Renew (centru şi liberali), raportorul acestui dosar.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.