Nava care a doborât podul din Baltimore va fi îndepărtată în următoarele săptămâni, permiţând reluarea traficului maritim, transmite The Associated Press.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Echipele care lucrează la eliberarea zonei de la podul prăbuşit intenţionează să repună pe linia de plutire şi să îndepărteze containerul Dali, care a eşuat, în aproximativ următoarele 10 zile, permiţând reluarea traficului maritim prin portul Baltimore.

Nava, care a rămas fără energie şi s-a izbit de unul dintre stâlpii de susţinere ai podului, a rămas staţionară printre epave de la prăbuşirea din 26 martie. Oficialii se aşteaptă ca aceasta să fie îndepărtată până la 10 mai, potrivit unui comunicat de presă transmis marţi de Portul Baltimore.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Şase membri ai unei echipe de muncitori rutieri au plonjat în apă în urma dezastrului. Patru cadavre au fost recuperate, în timp ce două sunt în continuare date dispărute.

Echipajele au identificat "zone de interes" în care cred că ar putea fi cadavrele, dar nu au reuşit să aibă acces la ele până acum, a declarat superintendentul poliţiei statului Maryland, Roland Butler, în timpul unei conferinţe de presă marţi după-amiază.

"Lucrăm la generalizarea zonelor în care credem că ar trebui să fie, pe baza imaginilor sonar şi a altor tehnici de cartografiere", a spus el.

Oficialii au refuzat să ofere un termen estimat pentru cât timp va continua curăţarea şi când se pot aştepta familiile victimelor să fie despăgubite. Până în prezent, 3.300 de tone de moloz au fost îndepărtate din râul Patapsco.

 "Ceea ce ştim este că punem la dispoziţie toate resursele pe care le avem la dispoziţie pentru a aduce o încheiere pentru aceste familii", a declarat guvernatorul Wes Moore în timpul conferinţei de presă.

Săptămâna trecută, oficialii au deschis un canal temporar de mare adâncime care a permis unor nave de marfă blocate să părăsească în sfârşit portul Baltimore. Altele au intrat în port prin acest canal, care s-a închis luni pentru ca echipele să se poată concentra pe extragerea navei Dali.

O porţiune mare a podului de oţel s-a prăbuşit peste prova navei Dali, avariind nava şi distrugând unele dintre containerele sale. Îndepărtarea acestor bucăţi de pod este următoarea prioritate majoră în procesul de curăţare, au declarat oficialii.

"Această lucrare este remarcabil de complicată", a declarat Moore, deoarece tăierea deschiderilor în secţiuni mai scurte ar putea risca să destabilizeze alte bucăţi de epavă.

Echipele folosesc cel mai mare dispozitiv de prindere hidraulică din ţară pentru a ajuta în acest efort, a spus el.

Odată ce Dali se va întoarce în port, oficialii au declarat că se aşteaptă să deschidă un canal de 45 de picioare până la 10 mai, care poate găzdui mai multe nave mari de marfă. Ei intenţionează să restabilească complet canalul principal de 50 de picioare al portului până la sfârşitul lunii mai.

Mii de docheri, camionagii şi proprietari de mici afaceri şi-au văzut locurile de muncă afectate de prăbuşire, ceea ce a determinat oficialii locali şi de stat să acorde prioritate redeschiderii complete a portului în speranţa de a atenua efectele economice ale prăbuşirii. Oficialii au stabilit, de asemenea, diverse programe de asistenţă pentru şomeri şi alte persoane afectate de închidere.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.