Greta Thunberg, tânăra reprezentantă a luptei împotriva încălzirii globale, se îndrepta către New York, la bordul unui velier de cursă, fără emisii de carbon, condus de către un membru al familiei princiare din Monaco, relatează AFP.
Această traversare de două săptămâni urmează să-i permită să asiste la summitul mondial ONU, prevăzut în septembrie în megalopolisul american.
Climate activist @GretaThunberg says she will not fly to international conferences to lessen her carbon footprint.
— Bloomberg TicToc (@tictoc) August 14, 2019
So she's sailing to the U.S. on a boat for 2 weeks pic.twitter.com/W8DGyt8b4y
Suedeza, în vârstă de 16 ani, care se află la originea grevei mondiale la şcoală în favoarea luptei împotriva modificărilor climatice, a refuzat să se ducă cu avionul, din cauza emisiilor de carbon pe care le generează acest mijloc de transport.
"I might feel a bit sea sick and it's not going to be comfortable"
— BBC News (World) (@BBCWorld) August 13, 2019
Climate change activist Greta Thunberg will spend two weeks travelling across the North Atlantic on a boat to attend a crucial climate change conference in New York
[tap to expand] https://t.co/e9XrVVjBhN pic.twitter.com/NMxVM9abSV
Pierre Casiraghi, fiul prinţesei Caroline de Monaco, i-a propus atunci să-i pună, gratuit, la dispoziţie un vapor în vederea parcurgerii celor 3.000 de mile marine (aproximativ 5.500 de kilometri) şi promovării mesajului peste Atlantic.
În Statele Unite, ”mulţi oameni nu înţeleg şi nu acceptă ştiinţa”, a declarat pentru AFP înainte de plecare adolecenta, pe care părul lung o face să arate mai tânără decât în realitate. ”Voi face ceea ce fac mereu: să-i ignor şi să le spun ceea ce spune ştiinţa”.
Obiectivul său este ”să creeze o mişcare de opinie mondială, pentru ca oamenii să se adune şi să facă presiune asupra liderilor”.
”TEFERI LI NEVĂTĂMAŢI”
Malizia II, velierul de 18 metri lungime, condus de Pierre Casiraghi şi iahtmanul german Boris Herrmann, este echipat cu panouri solare şi turbine submarine care permit generarea elctricităţii care alimentează instrumentele de navigaţie, pilotul automat, desalinizatoare şi un laborator de testare a nivelului de dioxid de carbon (CO2) al apei.
Singurul consumator de energie fosilă de la bord este un mic cuptor cu gaz, folosit la încălzirea apei în vederea pregătirii hranei vegan liofilizate.
Conceput pentru curse, vaporul poate atinge până la 25 de noduri (70 de kilometri) pe oră, însă căpitanul intenţionează să navigheze mai încet. ”Obiectivul este să ajungem teferi şi nevătămaţi la New York”, a declarat pentru AFP Hermann, în timp ce făcea ultimele pregătiri de plecare, în portul Plymouth, de unde Malizia II a plecat miercuri.
Chila de 4,5 metri a navei face puţin probabil ca aceasta să se răstoarne.
Înaintea acestei aventuri, Greta Thunberg nu a mai navigat vreodată. Ea a avut rău de mare prima oară, luni, în largul Plymouth, însă activista nu este îngrijorată de traversare, în pofida unui confort de bază.
La bordul velierului strâmt, o găleată de plastic joacă rolul de toaletă. Patru paturi au fost instalate, pentru Greta, tatăl său şi un cineast care realizează un documentar despre lupta sa. Hermann şi Casiraghi dorm pe rând în al patrulea.
”Nu poţi să ai pretenţii atunci când traversezi Atlanticul gratuit”, a subliniat cea care a petrecut deja ore în tren, străbătând Europa, pentru a-şi răspândi mesajul. ”Sunt recunoscătoare pentru ceea ce am”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...