Aproximativ 48 de milioane de telespectatori au urmărit dezbaterea prezidenţială americană de joi dintre preşedintele democrat Joe Biden şi rivalul republican Donald Trump, potrivit datelor preliminare Nielsen, ceea ce sugerează că audienţa finală va fi cu aproximativ o treime mai mică decât cele 73 de milioane de persoane care au urmărit prima confruntare a celor doi candidaţi în alegerile din 2020, relatează Reuters.
Un număr record de 84 de milioane de persoane au urmărit prima dezbatere a lui Trump în 2016 împotriva lui Hillary Clinton, iar 73 de milioane prima dezbatere Biden-Trump din 2020.
Cifrele relativ scăzute de joi în comparaţie cu dezbaterile anterioare din ciclurile electorale recente ar putea fi un indiciu al entuziasmului scăzut al alegătorilor pentru ambii candidaţi.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Experţii media căutau să vadă cum se va desfăşura noul format pus la punct de gazda CNN şi dacă acesta va oferi un model pentru dezbaterile viitoare. Restricţiile acestui format - care au inclus opţiunea CNN de a le tăia microfoanele candidaţilor - au impus o anumită disciplină candidaţilor şi ar trebui să fie imitate de alte reţele, au declarat trei experţi media.
CNN, care a deţinut drepturile exclusive de a prezenta dezbaterea, le-a acordat candidaţilor două minute pentru fiecare răspuns şi un minut pentru replică, iar microfoanele acestora au fost dezactivate dacă au depăşit aceste limite. Studioul nu a avut un public, iar moderatorii Dana Bash şi Jake Tapper nu au verificat spusele candidaţilor în timp real.
Biden a avut o prestaţie şubredă şi ezitantă, în timp ce Trump a făcut o serie de afirmaţii exagerate sau false, care în mare parte nu au fost contrazise de adversarul său.
"Fără public, îţi faci o idee despre cine sunt aceşti tipi şi ce sunt", a declarat Frank Sesno, profesor la School of Media and Public Affairs de la Universitatea George Washington, fost jurnalist CNN. "Ai sentimentul că Trump este câinele de atac, iar Biden este un fel de om politic şi un bătrân ezitant pe care l-ai văzut stând în spatele microfonului", a spus Sesno.
Trump s-a abţinut în mare măsură să vorbească peste Biden, dând dovadă de genul de reţinere care i-a scăpat în timpul primei dezbateri a candidaţilor în 2020.
Formatul dezbaterii a contribuit la "salvarea lui Trump de unele dintre cele mai rele impulsuri ale sale", consideră David Greenberg, profesor de istorie, jurnalism şi studii media la Universitatea Rutgers. El crede asta s-ar putea să-l ajute pe candidatul republican să atragă alegătorii care au fost descurajaţi de întreruperile sale din dezbaterile anterioare.
"Producătorii de dezbateri uită adesea că principalul lucru pe care telespectatorii îl doresc la o dezbatere este să audă ce au de spus candidaţii", a declarat Jon Klein, cofondator al Hang Media şi fost preşedinte al CNN U.S.
Experţii au fost de acord cu decizia CNN de a nu pune moderatorii să verifice declaraţiile candidaţilor în timpul dezbaterii, oferind în schimb o verificare a faptelor pe site-urile sale şi după dezbatere. "Au existat o mulţime de inexactităţi care au fost lăsate în suspensie, dar ar fi fost o mizerie să verificăm faptele dezbaterii în timp real", a declarat Sesno.
CNN a furnizat un feed din producţia sa altor reţele şi puncte de difuzare digitale, cerându-le să folosească CNN în titlul programului şi să menţină logo-ul CNN pe ecran pe toată durata dezbaterii.
Cifrele de audienţă a dezbaterii ar putea creşte atunci când Nielsen va publica datele finale mai târziu vineri şi vor reflecta telespectatorii din mai multe reţele, inclusiv CNN, Fox News şi MSNBC.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...