O societate americană, GoDaddy, şi-a cerut scuze după ce şi-a atras angajaţii într-o capcană, printr-un e-mail în care le promitea o primă de Crăciun - în plină criză economică -, dar în realitate era vorba despre un test al securităţii informatice, relatează AFP.
”Am aflat că unii angajaţi au fost bulversaţi de încercarea noastră de phishing şi au considerat-o crudă, iar pentru aceasta ne-am cerut scuze”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al GoDaddy - cea mai mare întreprindere din lume de gestionare a numelor domeniilor pe Internet.
”În pofida faptului că testul a imitat tentative reale (de atac informatic) care au loc în zilele noastre, este necesar să ne îmbunătăţim şi să dăm dovadă de mai multă empatie faţă de angajaţii noştri”, adaugăsocietatea, cu sediul în Arizona.
Aproximativ 500 de angajaţi au dat clic, la jumătatea lui decembrie, pe un e-mail de la GoDaddy care îi anunţa că primesc un bonus de Crăciun în valoare de 650 de dolari şi le cerea să completeze un formular cu câteva informaţii personale.
”AŢI EŞUAT”
Două zile mai târziu, în e-mailul angajaţilor apărea alt mesaj.
”Primiţi acest mesaj pentru că aţi eşuat în cadrul recentului nostru test de phishing”, le scria şeful securităţii de la GoDaddy, potrivit ziarului local Copper Courier.
Tehnica phishingului - foarte folosită de către hackeri - constă în trimiterea unor e-mailuri de la interlocutori necunoscuţi cu obiectivul de a obţine informaţii care să permită infiltrarea sistemelor informatice ţintite.
Această Iniţiativă a provocat un val de indignare pe reţele de socializare, în contextul în care milioane de americani au fost dur afectaţi de criza economică provocată de pandemia covid-19.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.