Campania candidatul democrat la preşedinţia Statelor Unite Joe Biden a publicat joi o scrisoare deschisă adresată directorului general al Facebook Mark Zuckerberg, în care îi cere ca aceasta să verifice veridicitatea reclamelor politicienilor, în săptămânile premergătoare alegerilor prezidenţiale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Ar trebui să fie o perioadă pre-electorală de două săptămâni în timpul căreia să fie verificată veridicitatea reclamelor politice, înainte de a fi afişate pe Facebook”, arată scrisoarea.

Iniţiativa campaniei Boden amplifică presiunile exercitate asupra Facebook de a-şi modifica politicile referitoare la publicitatea politică şi discurs.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Săptămâna trecută, Zuckerberg a promis că va evalua politicile referitoare la conţinut, după ce compania a fost criticată pentru că nu a luat nicio măsură faţă de o postare a preşedintelui republican Donald Trump, care a fost marcată de Twitter pentru că îi încălca politica.

În lista de solicitări a campaniei Biden se numără faptul că Facebook ar trebui să înlăture prompt informaţiile false şi virale şi că ar trebui să existe reguli clare ”aplicabile tuturor, inclusiv lui Donald Trump , care să interzică comportamentul ameninţător şi minciunile cu privire la modul de participare la alegeri”.

Campania Biden a cerut, de asemenea, susţinătorilor să semneze o petiţie prin care se solicită Facebook să denunţe dezinformarea în reclame.

Într-o postare pe blog, Facebook a afirmat că va continua să protejeze discursul politic.

”Trăim într-o democraţie unde funcţionarii aleşi decid regulile din jurul campaniilor”, a răspuns compania.

”În urmă cu două săptămâni, preşedintele Statelor Unite a emis un ordin executiv prin care a cerut agenţiilor federale să împiedice platformele de socializare să se implice în activităţi precum verificarea faptelor din declaraţiile politice. În această săptămână, candidatul democrat la funcţia de preşedinte a iniţiat o petiţie prin care ne-a solicitat să facem exact opusul ”, potrivit companiei.

Facebook, care exceptează postările politicienilor de la programul său de verificare a faptelor, a fost criticată de campania Biden, după ce a refuzat să elimine o postare a preşedintelui Trump, despre care echipa lui Biden a susţinut că ar conţine afirmaţii false despre relaţiile fiului acestuia, Hunter, cu Ucraina.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.