Acordul dintre Universal Music Group şi TikTok va expira în următoarele 24 de ore, după ce companiile nu au reuşit să ajungă la un acord în privinţa unor aspecte precum compensaţiile acordate artiştilor şi inteligenţa artificială, ceea ce înseamnă că unele dintre cele mai populare melodii din lume, printre care cele ale artiştilor Taylor Swift, Harry Styles şi recentul hit viral „Murder on the Dancefloor”, vor fi eliminate din biblioteca TikTok.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Într-o scrisoare deschisă intitulată "Why we must call Time Out on TikTok", publicată marţi, UMG, cea mai mare companie muzicală din lume, a acuzat TikTok că a încercat să îi "intimideze" şi să îi "intimideze" să "accepte un acord care valorează mai puţin decât acordul anterior, mult mai puţin decât valoarea de piaţă corectă şi care nu reflectă creşterea lor exponenţială".

TikTok, deţinută de compania chineză ByteDance, este o aplicaţie de socializare care permite utilizatorilor să realizeze videoclipuri de scurtă durată, majoritatea fiind însoţite de efecte sonore şi muzică sub licenţă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Dominaţia UMG asupra muzicii populare nu poate fi supraestimată, compania deţinând drepturile asupra unor artişti precum Beatles, Bob Dylan, Elton John, Drake, Sting, The Weeknd, Kendrick Lamar, SZA, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Coldplay, Post Malone şi mulţi alţii. Este singura companie muzicală care a deţinut vreodată nouă dintre primele 10 albume din topul Billboard 200 deodată, lucru pe care l-a reuşit de patru ori.

O melodie din catalogul UMG, „Murder on the Dancefloor” a lui Sophie Ellis-Bextor, a avut un succes deosebit în ultima vreme pe TikTok, unde unii utilizatori bogaţi s-au filmat dansând în jurul proprietăţilor palatinale într-o reconstituire a unei scene din filmul „Saltburn” din 2023.

În cazul în care UMG nu reuşeşte să ajungă la un acord cu TikTok, toate melodiile sale vor fi eliminate de pe acest serviciu după ce acordul va expira miercuri, a confirmat pentru Reuters un purtător de cuvânt al UMG.

În scrisoarea deschisă, UMG a susţinut că TikTok reprezintă "doar aproximativ 1% din veniturile noastre totale", ceea ce, potrivit acestora, este o dovadă a "cât de puţin îi recompensează TikTok pe artişti şi compozitori, în ciuda bazei sale masive şi în creştere de utilizatori, a creşterii rapide a veniturilor din publicitate şi a dependenţei tot mai mari de conţinutul bazat pe muzică".

Compania muzicală a susţinut că, în timpul negocierilor pentru un nou acord, TikTok a "propus să plătească artiştii şi compozitorii noştri la o rată care este o fracţiune din rata pe care o plătesc marile platforme sociale aflate în situaţii similare".

Când negocierile au intrat în impas, UMG susţine că TikTok a încercat să "intimideze" compania "prin eliminarea selectivă a muzicii anumitor artişti în curs de dezvoltare", menţinând în acelaşi timp pe platformă vedete mai mari.

"Tacticile TikTok sunt evidente: să se folosească de puterea platformei sale pentru a afecta artiştii vulnerabili şi să încerce să ne intimideze pentru a ne determina să acceptăm o înţelegere proastă care subevaluează muzica şi îi defavorizează pe artişti şi compozitori, precum şi pe fanii lor", a scris UMG.

Într-un răspuns înflăcărat, TikTok a acuzat UMG că "şi-a pus propria lăcomie mai presus de interesele artiştilor şi compozitorilor lor".

"În ciuda naraţiunii şi a retoricii false a celor de la Universal, realitatea este că au ales să renunţe la sprijinul puternic al unei platforme cu peste un miliard de utilizatori care serveşte drept vehicul gratuit de promovare şi descoperire pentru talentele lor", a declarat compania.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.