Trei ecranizări şi un documentar, cinci debuturi în regie şi două pelicule semnate de femei reprezintă, pe scurt, descrierea celor mai profitabile zece filme româneşti din 2018. Clasamentul este condus de „Moromeţii 2” al lui Stere Gulea, iar între cei care şi-au lansat primul lungmetraj şi au ajuns în top se numără Ivana Mladenovic, Andrei Creţulescu şi Vlad Zamfirescu.
„Moromeţii 2” a avut premiera pe 16 noiembrie şi, în cinci săptămâni de la debutul pe marile ecrane, a fost vizionat de 173.036 de spectatori şi a generat încasări totale de 2.268.421 de lei, potrivit cifrelor oferite de Cinemagia.
Weekendul de debut al continuării lungmetrajului lansat în urmă cu trei decenii a fost şi cel mai bun din toate timpurile al unui film românesc – cu încasări de 1.014.189 de lei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Filmul lui Stere Gulea, produs de Oana şi Tudor Giurgiu prin Libra Film, îi are în rolurile principale pe Horaţiu Mălăele, Iosif Paştină şi Dana Dogaru. Dacă primul film a fost o adaptare fidelă a romanului lui Marin Preda, continuarea are la bază un scenariu inspirat din volumul al doilea, din „Viaţa ca o pradă” şi publicistica autorului teleormănean.
În clasamentul general pe România, filmul este clasat în prezent pe locul 33, devansând „Solo: O poveste Star Wars”, care a rulat timp de zece săptămâni în cinematografele din ţară şi a generat încasări totale de 2.224.302 lei.
Documentarul „România neîmblânzită”, regizat de Tom Barton-Humphreys şi narat de Victor Rebengiuc, s-a clasat pe locul al doilea între producţiile româneşti lansate în 2018. El a avut premiera pe 13 aprilie şi a rulat timp de 16 săptămâni în cinematografele din ţară. Filmul a fost vizionat de 81.426 de spectatori şi a generat încasări de 1.157.400 de lei.
Comedia „Pup-o, mă!”, debutul în lungmetraj al regizoarei Camelia Popa, ocupă locul al treilea, cu 23.527 de spectatori şi încasări de 379.515 lei. Filmul lansat pe 26 octombrie îi are în distribuţie pe Constantin Cotimanis, Cătălina Grama şi Alexandru Pop. Pelicula a rulat timp de nouă săptămâni.
Comedia romantică „Povestea unui pierde-vară”, de Paul Negoescu, cu Alexandru Papadopol, Nicoleta Lefter şi Crina Semciuc în distribuţie, a avut premiera în cinematografele româneşti pe 21 septembrie şi a rulat timp de şase săptămâni. În acest timp, filmul a generat încasări de 233.100 de lei şi a fost vizionat de 13.861 de spectatori. Astfel că s-a clasat pe locul al patrulea între cele mai profitabile producţii autohtone ale anului.
Drama „Coborâm la prima”, regizată de Tedy Necula, s-a clasat pe locul al cincilea între cele mai profitabile filme româneşti de anul acesta. Lungmetrajul lansat pe 26 octombrie îi are în distribuţie pe Victoria Cociaş, Cezar Grumăzescu, Iulian Burciu, Constantin Cotimanis şi Dana Porlogea. Filmul a rulat şase săptămâni şi a fost vizionat de 18.701 spectatori, generând încasări de 220.463 de lei.
„Secretul fericirii”, primul lungmetraj regizat de actorul Vlad Zamfirescu, a avut premiera pe marile ecrane pe 19 octombrie. Lungmetrajul, bazat pe spectacolul de teatru omonim, a rulat timp de şase săptămâni în care a generat încasări de 139.695 de lei şi a fost vizionat de 10.748 de spectatori. Pelicula, în care Zamfirescu joacă alături de Irina Velcescu şi Theo Marton, s-a clasat pe locul al şaselea între filmele româneşti cu cele mai mari încasări de anul acesta.
Pe locul al şaptelea s-a clasat filmul „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, al şaselea lungmetraj al lui Radu Jude şi al doilea al lui propus pentru o nominalizare la Oscar. El a avut premiera în cinematografe pe 28 septembrie. Pelicula, cu Ioana Iacob în rol principal, a fost şi primul film românesc recompensat cu Globul de Cristal la Festivalul de la Karlovy Vary. În România, el a rulat şapte săptămâni, în care a fost vizionat de 9.123 de spectatori şi a generat încasări de 107.862 de lei.
Drama „Soldaţii. Poveste din Ferentari”, debutul în lungmetraj al regizoarei şi actriţei Ivana Mladenovic, după cartea omonimă scrisă de Adrian Schiop, a ocupat locul al optulea între peliculele româneşti cele mai vizionate şi cu cele mai mari încasări ale anului. Filmul a fost lansat pe 2 februarie. A rulat 13 săptămâni în care a fost vizionat de 7.362 de spectatori şi a generat încasări de 91.963 de lei.
Producţia a fost selectată în numeroase festivaluri şi a primit în 2017 o menţiune specială din partea juriului celei de 18-a ediţii a Premios Sebastiane, secţiune a Festivalului de Film de la San Sebastián ce recompensează filmele care reflectă cel mai bine valorile şi realităţile comunităţii Lesbian, Gay, Transgender, Bisexual şi Intersex (LGBTI).
„Charleston”, debutul în lungmetraj al regizorului Andrei Creţulescu, a ocupat locul al nouălea. Filmul, cu Şerban Pavlu şi Radu Iacoban în rolurile principale, a fost lansat pe marile ecrane româneşti pe 8 iunie, după ce a fost selectat în competiţia oficială a Festivalului de la Locarno din 2017, unde a avut premiera mondială, şi a făcut parte din programul mai multor evenimente de gen. Drama scrisă de Creţulescu a fost prezentă în cinematografe 11 săptămâni şi a fost vizionată de 8.559 de spectatori, generând încasări de 82.482 de lei.
Pe locul al zecelea între cele mai profitabile filme româneşti ale anului 2018 s-a clasat „Pororoca”, lansat pe 19 ianuarie. Filmul scris şi regizat de Constantin Popescu, cu Bogdan Dumitrache în rol principal – actorul fiind premiat pentru interpretare în 2017 la San Sebastián – a rulat 17 săptămâni pe marile ecrane româneşti. Drama a fost vizionată de 6.222 de spectatori şi a generat încasări de 60.243 de lei. Lungmetrajul a fost selectat pentru o nominalizare la premiile Academiei Europene de Film.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.