Festivalul Internaţional de Film Independent ANONIMUL aduce la cea de-a 21-a ediţie şapte dintre titlurile din Competiţia Oficială a Festivalului de la Cannes – una dintre cele mai râvnite selecţii din lume, şase dintre ele în premieră naţională. Spectatorii vor putea vedea între 12-18 august la Sfântu Gheorghe filme de Jia Zhangke (Premiul pentru cel mai bun Scenariu la Cannes 2013 pentru „A Touch of Sin”), Paul Schrader (premiat la Cannes în 1985 pentru „Mishima: A Life in Four Chapters”), Christophe Honoré (prezent până acum în selecţia de la Cannes cu cinci filme) şi Mohammad Rasoulof (premiat la Cannes în 2011 pentru „Goodbye”, în 2013 pentru „Manuscripts Don't Burn”, în 2017 pentru „A Man of Integrity” şi anul acesta pentru „The Seed of the Sacred Fig”).
Prinşi într-o poveste de dragoste fragilă dar îndelungată, Qiaoqiao şi Bin se bucură de tot ce are de oferit oraşul în care locuiesc până când, într-o zi, Bin descoperă că doreşte să-şi încerce norocul într-un loc mai mare decât Datong şi pleacă fără să anunţe. După un timp, Qiaoqiao decide să plece în căutarea sa în „Caught by the Tides”.
Traversând filmele sale din trecut, Jia Zhangke oferă o privire epică asupra destinului romantic al eroinei sale perene, Qiaoqiao. Folosindu-se de această poveste de dragoste desfăşurată pe mai bine de două decenii, regizorul spune povestea transformării profunde a unei ţări, oferind o nouă perspectivă asupra Chinei contemporane, într-un film „plin de sensibilitate măsurat în tăceri” (Deadline).
Regizorul şi scenaristul Paul Schrader - nominalizat la Oscar şi cunoscut publicului din întreaga lumea pentru că a semnat scenariul de la „Taxi Driver” - „amestecă stiluri şi abordări în cel mai experimental film al său din ultimii ani” (IndieWire), „Oh, Canada”. Lungmetrajul reuneşte o distribuţie ce îi numără pe Uma Thurman, Richard Gere şi Jacob Elordi devenit un star datorită rolul său din serialul „Euphoria”.
Un renumit realizator de documentar canadian oferă un ultim interviu unuia dintre foştii săi studenţi pentru a spune întregul adevăr despre viaţa sa. Mărturisirea este filmată chiar în faţa soţiei sale...
Anul acesta şi-a făcut debutul în Competiţia de la Cannes şi înzestratul regizor Magnus von Horn cu „The Girl with the Needle” – „un coşmar expresionist al femeilor abandonate de societate”, „un film extraordinar şi supărător — un basm pentru adulţi populat din belşug cu vrăjitoare şi nenorociţi, dar în care societatea se dovedeşte a fi adevăratul monstru”, „o călătorie terifiantă” (Variety) inspirată dintr-o întâmplare adevărată. Filmul este o poveste tulburătoare despre o femeie care se luptă să găsească dragostea şi simţul moralităţii. Karoline se luptă să supravieţuiască în Copenhaga după Primul Război Mondial. Când se trezeşte şomeră, abandonată şi însărcinată, o întâlneşte pe Dagmar, o femeie carismatică care conduce o agenţie clandestină de adopţii. Neavând altă alternativă, Karoline îşi asumă rolul unei asistente, iar între cele două femei se formează o conexiune puternică. Lumea lui Karoline va fi însă zdrobită atunci când descoperă adevărul şocant din spatele muncii ei. „Într-o interpretare uluitoare, Trine Dyrholm o joacă pe Dagmar cu un calm rece şi înfricoşător, cu cicatrici ale unei traume şi vulnerabilităţi de mult înăbuşite", scriau cei de la Variety.
Tot din Competiţia de la Cannes vor fi arătate la ANONIMUL şi „The Seed of the Sacred Fig” – „un strigăt angoasant al regizorului iranian Mohammad Rasoulof care a fost nevoit în final să-şi părăsească ţara natală” (Indie Wire), ce va putea fi văzut în premieră naţională în deschiderea festivalului şi „Trei kilometri până la capătul lumii”, premiat cu Queer Palm care va fi proiectat la Sfântu Gheorghe înainte de lansarea în cinematografe, programată pentru 11 octombrie. Despre filmul regizat de Emanuel Pârvu cei de la Catalunya Ràdio scriau că „este o mostră grozavă din ce e mai bun în cinemaul românesc, care îţi merge direct în suflet".
Festivalul ANONIMUL celebrează anul acesta una dintre cele mai importante personalităţi ale cinemaului european şi mondial - Marcello Mastroianni - la 100 de ani de la naşterea sa. „Mastroianni a fost mereu Mastroianni. Toate personajele sale au luat din atitudinea sa intimă şi distantă în acelaşi timp.” scriau la un moment dat cei de la ziarul italian La Repubblica.
Asemănarea dintre actriţa franceză Chiara Mastroianni şi tatăl ei, legenda cinemaului italian, Marcello Mastroianni – şi efectul pe care l-a avut asupra vieţii Chiarei - este premisa filmului „Marcello Mio”, „o metaficţiune tandră dar isteaţă” (Screen Daily), a regizorului-scenarist de origine franceză Christophe Honoré care declara: „Am reconstruit această poveste de familie din punct de vedere ficţional, prin ecouri şi analogii, estompând graniţele dintre ficţiune şi realitate".
Într-o vară în care viaţa Chiarei cade în dezordine, aceasta decide să trăiască ca tatăl ei. Se îmbracă ca el, vorbeste ca el, respiră ca el. Jocul Chiarei este atât de convingător încât oamenii din jurul ei încep s-o creadă şi o numesc ‚Marcello’. Filmul le aduce împreună pe marele ecran pe Chiara Mastroianni şi pe mama sa, Catherine Deneuve, după ani în care relaţia lor a devenit din ce în ce mai distantă. „Am fost mereu intrigată de actorii care ajung să se joace pe marele ecran, iar pentru mine s-o joc pe Catherine Deneuve a fost unul dintre cele mai exotice lucruri pe care l-am făcut” se amuza Deneuve într-un interviu.
Filmul, prezentat şi el la Cannes, de data aceasta în 2024, va putea fi văzut în premieră naţională la ANONIMUL şi va fi introdus de un mini-recital susţinut de Cvartetul Pontica.
Publicul de la Sfântu Gheorghe îl va (re)întâlni pe îndrăgitul actor pe marele ecran şi în „Three Lives and Only One Death” în care joacă alături de fiica sa, Chiara. Pelicula a fost selecţionată în Competiţia Oficială a Festivalului de la Cannes în 1996 şi este ultimul film din a cărui distribuţie face parte pe care a mai apucat să-l vadă, ultimul său film, „Voyage to the Beginning of the World” a fost lansat post-mortem.
„Three Lives and Only One Death” este o incursiune în lumea imaginară a regizorului Raúl Ruiz care ne poartă la Paris într-o călătorie întortocheată cu patru poveşti ciudat de simetrice despre dragoste, dorinţă, crimă şi timp, pe care toată lumea le ştie şi nimeni nu crede. „Un Mastroianni proaspăt, la fel de galant şi enigmatic, fâstâcit aproape, descinde mai puternic ca niciodată” (Libération) în acest film iconic.
Cea de-a 21-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent ANONIMUL va avea loc între 12-18 august 2024, la Sfântu Gheorghe (Delta Dunării). Şi anul acesta programul festivalului cuprinde o competiţie de lungmetraj, două de scurtmetraje – româneşti şi internaţionale, şi proiecţii de film de lungmetraj însoţite de întâlniri şi dialoguri între cineaşti şi public.
Off-Competition Cannes, ANONIMUL XXI
„The Seed of the Sacred Fig” - regia Mohammad Rasoulof
„Oh, Canada” - regia Paul Schrader
„The Girl with the Needle” - regia Magnus von Horn
„Caught by the Tides” - regia Jia Zhangke
„Trei kilometri până la capătul lumii” - regia Emanuel Pârvu
„Marcello Mio” - regia Christophe Honoré
„Three Lives and Only One Death” - regia Raúl Ruiz.
Filmele „Marcello Mio” şi „Caught by the Tides” sunt distribuite în România de Independenţa Film, iar „The Seed of the Sacred Fig” de Bad Unicorn.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.