Producătorii români Ioana Lascăr şi Radu Stancu vor fi prezenţi la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes 2025, în cadrul căruia vor avea loc proiecţiile lungmetrajului „O Riso E A Faca/ I Only Rest In The Storm/ Mâine va fi o nouă zi”, regizat de Pedro Pinho şi coprodus de compania deFilm, Still Moving (Franţa), Bubbles Project (Brazilia) şi produs de companiile Uma Pedra no Sapato şi Terratreme Filmes (Portugalia).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„I Only Rest In The Storm/ Mâine va fi o nouă zi” este o odisee impresionantă la nivel narativ şi vizual. Filmul explorează complexitatea relaţiilor şi dinamica unei comunităţi de expatriaţi, abordând tematici precum neocolonialismul, căutarea identităţii şi anxietatea climatică. Filmată pe peliculă de 35 mm şi 16mm, producţia s-a desfăşurat în Guineea Bissau prin implicarea a patru ţări în schema de coproducţie. Aportul românesc a fost esenţial în realizarea filmului şi suntem încântaţi atât de colaborarea avută cu regizorul Pedro Pinho, cât şi de selecţia la Festivalul de Film de la Cannes”, spune producătoarea Ioana Lascăr (deFilm).

Regizorul portughez Pedro Pinho este co-fondatorul companiei de producţie Terratreme. A debutat în cinematografie cu documentarul Bab Sebta (co-regizat împreună cu Frederico Lobo), care a avut premiera la FIDMarseille în 2008, unde a câştigat Premiul Marseille Espérance. A regizat apoi filmul de ficţiune de mediu metraj Um Fim do Mundo prezentat în secţiunea Generation a Berlinalei în 2013, iar în 2014, documentarul As Cidades e as Trocas (co-regizat cu Luísa Homem), prezentat atât la FIDMarseille, cât şi la Art of the Real, la Lincoln Center din New York. În 2017, primul său lungmetraj de ficţiune, A Fábrica de Nada, a avut premiera în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs de la Festivalul de Film de la Cannes, unde a câştigat Premiul FIPRESCI acordat de Criticii Internaţionali şi ulterior a obţinut alte 20 de premii la festivaluri din întreaga lume. ONLY REST IN THE STORM / MÂINE VA FI O NOUĂ ZI, este al doilea său lungmetraj.

„Cu I Only Rest In The Storm/ Mâine va fi o nouă zi, am vrut să dezvolt mai departe experimentul iniţiat în A Fábrica de Nada, plasând discursul în centrul unei răni colective - frontiera neocolonială. Filmul pluteşte între corpuri şi putere, între infrastructuri post-coloniale şi dorinţă, pentru a surprinde contradicţiile unui teritoriu sfâşiat între dominaţie şi rezistenţă. În esenţă, este o poveste despre întâlniri, dispariţie şi aşteptări inegale - o căutare a unor rute de evadare, atât intime, cât şi politice”, a declarat Pedro Pinho.

Finanţatori: Centrul Naţional al Cinematografiei, Carrefour şi Havas Media, Avanpost Media.

deFilm este o companie de producţie cu sediul în Bucureşti, fondată în 2009 de Radu Stancu. Implicaţi în toate tipurile de producţii cinematografice, producătorii au lucrat la numeroase proiecte, iar recunoaşterea muncii lor include selecţii şi premii la festivaluri internaţionale de prestigiu precum Berlin, Cannes, Veneţia, Locarno şi IDFA. Ca membri ai Alianţei Producătorilor de Film din România (APF), cooperează activ pentru a îmbunătăţi politicile naţionale din industria filmului şi a facilita colaborările internaţionale.

Titluri aflate în post-producţie, ce vor ajunge curând în cinematografe: „Dinţi de lapte/ Milk Teeth” (2025) regizat de Mihai Mincan; „Matryoshka” (2025), documentar regizat de Maricarmen Merino Mora; „Mailin” (2025), documentar regizat de María Silvia Esteve; „Titanic Ocean” (2026), regizat de Konstantina Kotzamani.

Proiectul românesc aflat în producţie este „Atlasul Universului” (2026), regizat de Paul Negoescu (produs de DEFILM [RO]/ coprodus de Screening Emotions [BG]).

Compania va mai dezvolta următoarele proiecte: „Playtopia” (2026), regizat de Bara Jichova Tyson; „Magnum Opus” (2027), regizat de Bogdan Mirică; „Frosty Blue Forget-Me-Nots” (2027), regizat de Cristina Haneş; „El Dorado” (2027), regizat de Nicolas van Hemelryck şi Clare Weiskopf; „Wolfswinter” (2028), scris de Katharina Maas; „Vertebre” (2028), serial dezvoltat de scenaristul şi regizorul Andrei Epure; „EXIL” (2028), regizat de Alexandra Badea.

Producătoare română, licenţiată în Cinematografie şi cu un masterat în producţie de film, în prezent finalizându-şi cercetarea doctorală în producţie creativă de film şi marketing, Ioana Lascăr este lector specialist la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, România, unde coordonează cursurile de Producţie de Film, Dezvoltare de Film şi Marketing & Management. Ioana este absolventă a mai multor programe internaţionale, printre care EAVE Producers şi EAVE Marketing, EWA Series Accelerator, MIDPOINT Series Launch, CEE Animation şi APostLab. În ultimii 11 ani, a activat ca producător la deFilm şi a devenit parteneră în cadrul companiei, construind un portofoliu divers de producţii ambiţioase, incluzând scurtmetraje, animaţii, documentare şi lungmetraje. Lucrările sale anterioare au fost selecţionate în festivaluri de prestigiu precum Veneţia, Locarno, Karlovy Vary, San Sebastian, IDFA sau Seattle.

Radu Stancu a absolvit masterul de Producţie de film, şi programul de licenţă Montaj şi design de sunet la UNATC „I.L. Caragiale” din Bucureşti. Este membru al comunităţii ACE Producers, absolvent al EAVE Producers Workshop, EAVE Ties That Bind, EAVE Marketing Workshop şi a fost selectat ca Producer on the Move la Cannes 2023. A fost implicat într-o gamă variată de producţii cinematografice, atât scurtmetraje, cât şi lungmetraje, care au fost prezentate şi premiate la festivaluri şi pieţe internaţionale majore, stabilind conexiuni cu colaboratori şi parteneri din Europa, Asia şi America Latină. A participat în diferite grupuri de lucru afiliate Ministerului Culturii din România, reprezentând sectorul audiovizual şi a jucat un rol cheie în iniţierea şi coordonarea unui grup de profesionişti din industria de film dedicaţi revizuirii Legii Cinematografiei Naţionale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.