Banatul Montan a primit titlul „Destinaţia Anului 2021 în România”, în competiţia difuzată de Prima TV, iar Oradea a câştigat premiul juriului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În program au fost primite 18.000 de nominalizări pentru mai mult de 150 de destinaţii din ţară. Printre cele mai titrate au fost Ţara Vrancei, Ţara Făgăraşului, Ţinutul conacelor Covasna, Alba Iulia, Braşov, Bucovina, Ciugud, Corbi – Argeş, Ţara Haţegului, Topliţa, Zărneşti - Piatra Craiului, Bucovina, Oltenia de Sub Munte şi Piatra Neamţ.

Şase finaliste, tot atâtea luni de competiţie, peste 200.000 de vizitatori şi 53.000 de voturi, iar, la final, a fost anunţat marele câştigător al titlului de „Destinaţia anului 2021 în România”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Telespectatorii Prima TV, vizitatorii site-ului destinatianului.ro, juriul şi cele două echipe de exploratori au decis că destinaţia anului 2021 în România este Banatul Montan.

Regiunea a primit cele mai multe voturi din partea publicului, dar şi cea mai mare notă din partea exploratorilor din echipa „Destinaţia Anului” care au vizitat toate cele 6 finaliste.  

În marea finală, difuzată de Prima TV şi prezentată de Dana Gonţ, a fost anunţat câştigătorul trofeului din acest an. Finala a avut loc la Berivoi în Ţara Făgăraşului, desemnat Destinaţia Anului 2020, care a dat ştafeta următoarei câştigătoare.

Pentru a departaja finalistele, au fost trimise două echipe de exploratori, ghizii internaţionali de la Romanian Thrills şi vloggeri, însoţiţi de echipe de filmare pentru a surprinde esenţa fiecărei destinaţii în  emisiunea „Destinaţia anului”.

Cu cel mai mare număr de voturi ale publicului, fiind si #1 in preferinţa exploratorilor, Banatul Montan a acumulat 96 de puncte din maximul de 100, devenind Destinaţia Anului 2021 in Romania.

Romeo-Dan Dunca, preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, a declarat: „Vestea aceasta bună vine ca şi o recunoaştere a faptului că judeţul Caraş-Severin este unul din cele mai frumoase judeţe din ţară, după cum bine ştiam. Iată, avem si confirmarea, turiştii, cetăţenii, românii au votat Banatul Montan ca şi destinaţia turistică a anului 2021. Acest premiu ne obligă la a face mai mult, pentru a putea aduce infrastructura la nivelul dorinţei cetăţenilor, pentru ca, pe viitor, să vină să stea şi să vadă frumuseţile din acest judeţ”.

Ioan Popa, primarul oraşului Reşiţa, a spus: „Mult timp, Banatul Montan a stat în umbra altor zone din România, pe care le respectăm şi de care ne bucurăm cu toţii. Câştigarea acestui titlu este un motiv de mare bucurie pentru noi, o confirmare a faptului că Banatul de munte are extrem de multe de oferit turiştilor români şi nu numai, dar şi o responsabilitate pe care trebuie să ne-o asumăm noi, cei care locuim şi operăm aici, fie că este vorba de Clisura Dunării, Herculane, Valea Almăjului, Valea Caraşului, Valea Nerei, zona apelor termale de la Oraviţa, Semenic, Muntele Mic ori Ţarcu, şi exemplele de destinaţii turistice locale pot continua. În acelaşi timp este şi un semnal pentru cei care operează în turism: să fim ospitalieri şi să arătăm că merităm titlul «Destinaţia anului 2021»".

Juriul a avut în vedere trei criterii: diversitate turistică, implicare locală şi forţa brandului. Pe aceste criterii, a acordat cel mai mare punctaj unei alte destinaţii - Oradea - pentru bune practici in management si implicare locală.

„Banatul Montan este revelaţia acestei ediţii prin diversitatea turistica unica pentru un singur loc (ape, munţi, peşteri, Dunărea, tradiţii, multiculturalitate etc) si o comunitate de oameni entuziaşti si primitori. E o oportunitate de dezvoltare turistica extraordinara. Pe de alta parte, la mica distanta de Banatul Montan, juriul a acordat punctajul maxim Oradei. Destinaţia Oradea nu este la fel de diversă, însă este mult mai organizată, printr-o abordare vizionară, susţinuta in timp. Oraşul a avut parte de un proces de place branding si este coordonat de un Organism de Management al Destinaţiei (OMD), un model pentru orice destinaţie din tara. Cele doua destinaţii, o regiune si un oraş,  au potenţialul de a deveni destinaţii internaţionale de turism, alături de alte branduri consacrate deja, precum Transilvania si Delta Dunării", a spus Felix Tataru, membru în juriul Destinaţia Anului 2021, co-fondator al Institutului pentru Oraşe Vizionare (IOV).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.