Adidas a lansat vineri un nou model de pantofi de sport, ale căror tălpi sunt fabricate cu ajutorul unor imprimante 4D. Noul model va intra în producţia de serie în 2018, în urma deciziei luate de producătorul german de articole sportive de a reacţiona mai repede la schimbările şi tendinţele din modă şi de a crea produse cu un grad mai înalt de personalizare, informează Reuters.
Adidas permite deja clienţilor să îşi personalizeze pantofii comandaţi online, alegând culoarea şi forma articolului, însă noile metode de printare 4D vor permite producţia de serie, lansarea unor articole în ediţie limitată şi chiar a unor modele unice, cu un design personalizat, pentru a se potrivi mai bine cu greutatea corporală a utilizatorului şi cu stilul de mers al acestuia.
Rivalii producătorului german, precum Nike, Under Armour şi New Balance, au experimentat la rândul lor tehnicile de printare 4D, însă au folosit deocamdată această tehnică doar pentru a fabrica prototipuri, tălpi personalizate pentru sportivii pe care îi sponsorizează şi doar câteva articole de lux, comercializate cu preţuri uriaşe.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Imprimantele 4D tradiţionale sunt mai lente, mai scumpe şi, adeseori, creează un produs inferior în comparaţie cu matriţele cu injecţie de plastic care sunt folosite în prezent pentru a produce sute de milioane de pantofi în fiecare an, majoritatea lor fiind fabricaţi în Asia.
Cu toate acestea, Adidas a anunţat că a încheiat un parteneriat cu un start-up din Silicon Valley, denumit Carbon, care îi va permite să depăşească multe dintre aceste dificultăţi tehnice, pentru a produce pantofi de sport care pot să rivalizeze cu cei produşi de matriţele cu injecţie, cu o viteză şi un preţ ce vor permite lansarea unei producţii de serie.
Noul model creat de Adidas se va numi ”Futurecraft 4D”.
Carbon, finanţată de companii precum Sequoia Capital, dar şi prin fonduri de investiţii create de General Electric şi Google, a creat o tehnică revoluţionară, care printează cu ajutorul unei răşini polimerice fotosensibile, care este apoi tratată la cald pentru a se întări.
Imprimantele 4D standard creează produse cu ajutorul unor straturi de pudră plastică, o metodă folosită de Hewlett Packard şi Nike. Noua metodă şi noile maşini 4D folosite de Adidas lucrează de 10 ori mai repede şi cu 50% din costurile de exploatare ale imprimantelor standard.
Adidas speră să vândă 5.000 de perechi ale modelului ”Futurecraft 4D” în acest an şi 100.000 de perechi în 2018. Noua tehnologie creată de Carbon reduce timpul de producţie pentru o talpă de pantofi de la o oră şi jumătate - pentru tehnologia tradiţională - la doar 20 de minute.
Modelul ”Futurecraft 4D” va fi pus în vânzare cu un preţ premium, însă Adidas intenţionează să scadă preţul pe măsură ce tehnologia 4D se va dezvolta în anii următori.
Anul trecut, Adidas a vândut câteva sute de perechi de jogging ce aveau tălpi fabricate cu imprimante 4D tradiţionale. Acei pantofi au fost comercializaţi cu preţul de 333 de dolari, însă erau relativ rigizi şi aveau nevoie de 10 ore pentru a fi printaţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.