Zalando, cel mai mare retailer online de modă din Europa, a formulat prima contestaţie juridică faţă de noile reguli UE privind conţinutul, dând în judecată Comisia Europeană pentru că a plasat-o în aceeaşi categorie cu cea a Google, parte a grupului Alphabet, şi Meta Platforms, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Conform Legii serviciilor digitale (Digital Services Act-DSA), care a intrat în vigoare anul trecut, Zalando a fost etichetată ca o platformă online foarte mare (VLOP) deoarece are peste 45 de milioane de utilizatori.

În aprilie, comisarul industriei UE, Thierry Breton, a etichetat 19 platforme şi motoare de căutare online drept VLOP, inclusiv cinci filiale ale Alphabet, două divizii ale Meta, două companii ale Microsoft, Twitter, AliExpress, divizie a grupului chinez Alibaba, şi Zalando.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Zalando, din Germania, a contestat marţi metodologia de etichetare şi a dus cazul la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene din Luxemburg, cea mai înaltă instanţă europeană.

Compania a declarat că Comisia nu a luat în considerare natura hibridă a modelului său de afaceri şi faptul că nu prezintă un risc sistemic de diseminare a conţinutului dăunător sau ilegal de la terţi.

”Comisia Europeană a interpretat greşit numărul nostru de utilizatori şi nu a reuşit să recunoască modelul nostru de afaceri cu amănuntul.

Numărul de vizitatori europeni care se conectează cu partenerii noştri este cu mult sub pragul DSA pentru a fi consideraţi VLOP”, a declarat directorul general al Zalando, Robert Gentz, într-un comunicat.

Zalando a spus că utilizatorii afacerii sale de vânzare cu amănuntul, care au reprezentat 64% din volumul său brut de mărfuri anul trecut, nu ar trebui să fie luaţi în considerare deoarece DSA nu se aplică serviciilor de vânzare cu amănuntul.

A spus că cei 31 de milioane de utilizatori activi lunar medii, a două programe în care mărcile, comercianţii cu amănuntul şi magazinele fizice vând direct clienţilor săi, scad sub pragul DSA de 45 de milioane de utilizatori.

Breton a spus că DSA abordează, de asemenea, intrarea produselor ilegale sau nesigure pe piaţa UE, protejează copiii împotriva cumpărării de bunuri neadecvate sau nesigure, în funcţie de vârstă, şi elimină mărfurile contrafăcute de pe platformele de comerţ electronic.

”Respectarea DSA nu este o pedeapsă – încurajez toate platformele să o vadă ca pe o oportunitate de a-şi consolida valoarea mărcii şi reputaţia ca site de încredere”, a spus el într-un comunicat.

Comisarul UE pentru antitrust şi tehnologie, Margrethe Vestager, a spus că provocările legale fac parte din procesul de legiferare.

”Cred că dacă vrei să fii legiuitor, trebuie să accepţi şi că cineva va contesta legislaţia”, a spus ea pentru Reuters.

Analiştii au spus ca gigantii tehnologici din SUA vor urma probabil exemplul.

Comisia îşi va apăra poziţia în instanţă, a spus un oficial al UE.

 ”Sunt încrezător în metodologia noastră şi în faptul că abordarea noastră este nediscriminatorie şi asigură condiţii de concurenţă echitabile în general”, a spus oficialul.

Încălcările DSA pot costa companiile o amendă de până la 6% din cifra de afaceri globală.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.