Wizz Air se aşteaptă să fie nevoită să reducă zborurile în această vară din cauza lipsei forţei de muncă şi a grevelor de pe aeroporturile europene, a declarat luni compania aeriană low-cost, provocând declinul acţiunilor sale cu aproximativ 5%, transmite Reuters.
Directorul general al Wizz Air, József Váradi, a declarat în iunie că operatorul aerian este încrezător că va reveni la productivitatea anterioară Covid-19 şi că va ajunge la utilizarea deplină a aeronavelor sale în acest an.
Cu toate acestea, compania a declarat luni că se aşteaptă să reducă utilizarea cu încă 5% pentru vară, pentru a atenua impactul ”perturbărilor externe în curs”.
După o problemă cauzată de varianta Omicron a coronavirusului, cererea de călătorii a revenit, companiile aeriene pariind pe călătoriile din vacanţa de vară, în perioada iulie-septembrie, pentru a-şi spori profitul.
Dar grevele şi lipsa de personal forţează companiile aeriene să anuleze mii de zboruri şi provoacă cozi lungi pe aeroporturile importante din Europa.
Companiile aeriene au majorat tarifele pentru a compensa costurile mai mari ale combustibilului, piloţii şi echipajele de cabină pledând pentru salarii mai mari din cauza inflaţiei.
Compania aeriană scandinavă SAS a anulat sute de zboruri săptămâna trecută, după ce discuţiile cu piloţii asupra unui nou contract colectiv s-au prăbuşit.
Între timp, Marea Britanie a prezentat săptămâna trecută diverse planuri pentru industria aviaţiei, inclusiv ajutor în recrutarea personalului, deoarece cel mai aglomerat aeroport al ţării, Heathrow, a cerut companiilor aeriene să anuleze joi 30 de zboruri programate, din cauza numărului de pasageri, care depăşea capacitatea aeroportului. H
Aeroportul Heathrow şi-a cerut luni scuze pentru serviciile ”inacceptabile” din ultimele săptămâni şi a semnalat că ar putea cere reducerea în continuare a numărului de zboruri.
Wizz Air, listată la Londra, care a raportat luni o pierdere operaţională de 285 de milioane de euro (289 de milioane de dolari) în primul trimestru, a declarat că se aşteaptă să revină la un profit ”material” în trimestrul actual. Compania a spus că factorul de încărcare, care măsoară cât de bine ocupă o companie aeriană locurile disponibile, a continuat să se îmbunătăţească în iulie, până la peste 90%.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.