Compania de telefonie mobilă Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa românească, a precizat sâmbătă, pentru News.ro, că traficul mobil pe perioada protestelor, între 31 ianuarie şi 2 februarie, a crescut în zona Piaţa Victoriei şi de 10 ori faţă de o zi obişnuită, iar compania a suplimentat capacitatea reţelei în zona protestelor.
"Traficul gestionat de reţeaua Vodafone România a crescut semnificativ în Piaţa Victoriei în perioada 31 ianuarie-2 februarie 2017. În unele intervale de timp, traficul a fost de până la 10 ori mai mare faţă de o zi obişnuită", arată răspunsul transmis de companie, la solicitarea News.ro.
Vodafone a precizat că a luat toate măsurile necesare pentru a oferi serviciile necesare clienţilor şi a suplimentat capacitatea reţelei în zona Pieţei Victoriei, instalând staţii mobile suplimentare (Cells on Wheels).
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În prezent, două staţii suplimentare funcţionează deja, iar cea de-a treia este în curs de instalare, potrivti companiei.
"De asemenea, capacitatea staţiilor fixe care asigură în mod obişnuit servicii de telefonie mobilă în zona Piaţa Victoriei a fost mărită semnificativ pentru a răspunde în cel mai bun mod posibil nevoilor actuale de comunicare din acea zonă", a mai precizat Vodafone.
Anterior, alţi doi operatori de telfonie mobilă, Orange şi Telekom, au precizat, pentru News.ro, că reţelele de telefonie mobile au fost suprasolicitate pe perioada desfăşurării protestelor în zona Piata Victoriei.
Astfel, traficul gestionat de Orange a depăşit, în timpul manifestărilor, de peste 10 ori nivelul traficului dintr-o zi obişnuită, iar traficul din reţeua Telekom Romania a fost de peste 15 ori mai mare decât într-o zi obişnuită.
Cele două companii au luat măsuri prin aplasare în Piaţa Victoriei din Bucureşti a unor staţii mobile speciale.
“Pentru a acoperi nevoile de comunicare ale utilizatorilor noştri, am suplimentat capacitatea pe serviciile de voce şi date prin intermediul unei staţii special amplasate. Astfel de suplimentări de capacitate se realizează în funcţie de spectrul permis şi de limitările tehnologice existente pentru a deservi un număr foarte mare de utilizatori”, au declarat, pentru News.ro, reprezentanţii Orange.
Aceste dificultăţi au survenit din cauza numărului mare de participanţi la eveniment, motiv pentru care compania Orange România a anunţat că monitorizează atent traficul din toate oraşele în care au loc aceste manifestaţii.
Telekom Romania a declarat joi că echipele tehnice ale companiei au luat imediat măsuri de creştere a capacităţii reţelei.
“În acest moment (n.r- joi) reţelele 3G şi 4G au o capacitate crescută cu peste 165%. De asemenea, aseară(n.r- miercuri) a fost trimisă în zonă o unitate de telefonie mobilă şi va rămâne acolo şi în următoarele zile”, au precizat reprezentanţii Telekom, pentru News.ro.
Potrivit estimărilor, în Bucureşti au protestat miercuri seară şi vineri seară, în Piaţa Victoriei, peste 100.000 de persoane.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...