Compania chineză de tehnologie Baidu a raportat marţi venituri mai bune decât aşteptările, în creştere cu 15% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinute de creşterea publicităţii online, transmite CNBC.
Potrivit datelor firmei Refinitiv, acesta a fost cel mai rapid ritm de creştere trimestrial de la an la an din ultimii doi ani.
Acţiunile Baidu tranzacţionate în SUA au crescut cu peste 4% în urma informaţiilor.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Iată cum Baidu a evoluat compania în trimestrul al odilea, faţă de estimările consensuale ale analiştilor Refinitiv:
Veniturile de 34,1 miliarde de yuani (4,7 miliarde de dolari) au depăşit estimările de 33,28 miliarde de yuani.
Câştigurile pe acţiune de depozit american, pe o bază non-GAAP, au fost de 22,55 yuani, faţă de 15,79 yuani aceeaşi perioadă a anului trecut.
În cadrul activităţilor de bază ale Baidu, veniturile din marketing online au crescut cu 15%, până la 19,6 miliarde de yuani, iar veniturile din marketing non-online au crescut cu 12%, până la 6,8 miliarde de yuani.
Utilizarea AI de către companie, pentru a potrivi mai bine reclamele cu interogările de căutare Baidu a contribuit la creşterea vânzărilor de marketing online, a declarat Robin Li, cofondator şi CEO al Baidu, în timpul unei conferinţe privind veniturile.
Baidu operează principalul motor de căutare pe internet al Chinei, precum şi aplicaţii utilizate în mod obişnuit pentru consumatori, pentru navigare şi stocarea documentelor în cloud.
”În al doilea trimestru al anului 2023, Baidu Core a accelerat creşterea veniturilor şi a profitului, determinată de performanţa solidă a afacerii de marketing online şi de pârghia operaţională”, a spus Li într-un comunicat.
”AI generativă şi modelele de limbaj mari deţin o putere de transformare imensă în numeroase industrii, prezentând o oportunitate de piaţă semnificativă pentru noi”, a spus el.
Baidu a făcut progrese cu o alternativă ChatGPT în limba chineză numită Ernie bot, care este deschisă publicului şi a fost lansată în martie.
Chatbotul rival extrem de popular al OpenAI nu este uşor accesibil în ţară. Săptămâna trecută, Baidu a anunţat că cinci plugin-uri bot Ernie, inclusiv cele pentru conversia rapidă a textului în video şi pentru căutarea PDF, vor deveni mai disponibile pentru utilizatori.
Trei dintre pluginuri pot fi, de asemenea, utilizate simultan, potrivit companiei.
Compania intenţionează să adauge pluginuri de la dezvoltatori terţi, a spus Li la conferinţa pentru venituri.
Baidu a acordat până acum prioritate partenerilor corporativi pentru accesul la botul său Ernie, care a fost deschis pentru o utilizare mai largă prin intermediul unei liste de aşteptare, la începutul acestui an.
Mai multe reglementări ”pro-inovare” AI
În ceea ce priveşte reglementările guvernamentale, Li a afirmat că Baidu ”aşteaptă încă undă verde pentru lansarea pe scară largă a botului Ernie pentru utilizare în aplicaţiile destinate consumatorilor”.
Dar el a spus că cea mai recentă versiune a regulilor AI ale Chinei, care a intrat în vigoare pe 15 august, este ”mai mult pro-inovare decât reglementare”.
Aceasta este în comparaţie cu o versiune anterioară lansată în aprilie.
”Nu avem o dată exactă pentru toate. Dar tendinţa este foarte promiţătoare şi suntem destul de optimişti în ceea ce priveşte viitorul pentru un mediu de reglementare mai bun”, a spus Li.
Baidu a dezvăluit săptămâna trecută, de asemenea, un asistent bazat pe inteligenţă artificială care ar putea ajuta cu sarcini, inclusiv rezervarea de întâlniri, bilete de avion şi hoteluri.
Nu a fost imediat clar cum ar putea utilizatorii să obţină produsul asistent.
Compania caută, de asemenea, să extindă acoperirea AI în sectorul auto. Luna aceasta, compania a anunţat un acord strategic cu Changan Automobile, deţinută de stat, pentru a dezvolta capacităţi de conducere autonomă bazate pe modelul AI din spatele botului Ernie al lui Baidu.
Baidu nu este singură în incursiunea sa, deoarece alţi giganţi tehnologici chinezi fac şi ei eforturi în produse legate de AI.
La începutul acestei luni, gigantul comerţului electronic Alibaba a susţinut că ”cererea puternică” pentru formarea modelelor de inteligenţă artificială pe cloud şi oportunitatea de afaceri aferentă abia începe.
Titanul internetului Tencent a declarat săptămâna trecută, în timpul lansării veniturilor, că intenţionează să-şi lanseze propriul model AI la sfârşitul acestui an, pentru utilizare în produse precum jocuri şi publicitate.
Robotaxi Baidu operează, de asemenea, taxiuri autonome sub marca Apollo Go în China.
În trimestrul al doilea, Baidu a spus că a efectuat aproximativ 714.000 de plimbări cu robotaxiuri, faţă de 660.000 în primul trimestru.
Companiei i sa permis să înceapă să taxeze tarife pentru plimbările publice cu robotaxi la Beijing, în noiembrie 2021.
Pasagerii pot rezerva cursele, care sunt de obicei foarte subvenţionate, printr-o aplicaţie.
Majoritatea robotaxiurilor, care sunt disponibile în părţi ale multor oraşe mari din China, au încă personal uman în interior.
În iunie, compania a declarat că a primit aprobarea de a opera robotaxiuri fără angajaţi într-o suburbie din Shenzhen. Aceasta a urmat aprobării similare din august 2022 pentru a elimina personalul uman din unele robotaxiuri, din părţi din Wuhan şi Chongqing.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.