Poşta Română a deschis, în Capitală, primul ghişeu poştal digital, o soluţie de procesare în regim self-service pentru operaţiuni complete de prezentare şi distribuire de colete şi corespondenţă poştală, precum şi plăţi de taxe, facturi de utilităţi, rate bancare.
”Ghişeul Poştal Digital este cea mai completă soluţie de acest tip din întreaga industrie şi reprezintă, în acest moment, o soluţie unică de procesare pentru operaţiuni de prezentare şi distribuire de colete şi corespondenţă poştală, cu sau fără ramburs, trimiteri de recomandate, trimiteri cu confirmare de primire, precum şi plăţi de taxe, facturi de utilităţi, rate bancare. Soluţia automatizată propusă de Poşta Română vine în premieră pentru piaţa de coletărie, cu o variantă de cântărire şi validare volumetrică a coletelor pentru modulul de preluare de corespondenţă poştală şi, de asemenea, cu imprimantă pentru etichetele autocolante AWB, imprimantă pentru chitanţe, reciclator de bancnote, modul de plată cu card bancar, precum şi cu ecran tactil pentru o interacţiune intuitivă cu utilizatorul”, anunţă compania.
Primul Ghişeu Poştal Digital a fost pus în funcţiune în cadrul subunităţii situate în Bucureşti, pe Calea Dorobanţilor, nr. 152, sector 1, în care funcţionează Ghişeul Exterior Urban nr. 2 – OP 63 Bucureşti.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Directorul general al companiei, Valentin Ştefan, a declarat că este în derulare procesul de achiziţie a 3.000 de cutii digitale standard.
”Suntem în proces de achiziţionare a 3.000 de cutii digitale standard. O altă particularitate este că plata poate fi făcută atât cash, cât şi prin card. Se poate scoată factură. Angajaţii nu vor fi scutiţi de muncă, productivitatea muncii lor va creşte. Noi avem 800 de oficii poştale cu POS. Tot 800 de oficii poştale sunt şi cele care au POS. Anul trecut în decembrie am dublat numărul oficiilor poştale care au acces la internet, de la 800 şi ceva la 1.500. Evident, am reluat procedura de a dota toate aceste oficii poştale şi cu calculatoare şi cu POS-uri”, a mai spus directorul general al Poştei Române.
Poşta Română are 1.000 de ghişee şi 3.500 de agenţii poştale, a spus Valentin Ştefan.
El afirmă că orice proiect demarează durează între 6 luni şi un an până îl implementează, deoarece trebuie să treacă prin procesul de achiziţie publică.
”Trebuie să trecem printr-un proces destul de birocratic intern până când luăm anumite decizii, trebuie să cerem oferte, trebuie să pregătim documentaţia internă şi absolut tot ce se vede acum este de fapt o muncă de şase luni sau un pregătitoare”, a spus el.
În ceea ce priveşte construirea unui centru de tranzit nou, el spune că mai degrabă ar investi 20 milioane euro în construirea unei reţele precum cea inaugurată luni.
“Noul nostru Ghişeu Poştal Digital reprezintă, în acest moment, o soluţie unică pe piaţa serviciilor poştale din ţara noastră, prin prestaţii 100% automatizate. Mă bucură faptul că acest terminal este fabricat în România. Astăzi vedem rezultatele transformării din Poşta Română. Clienţii noştri au nevoie de flexibilitate şi proximitate, iar acesta este un prim pas pentru a ne apropia de ei. Credem cu tărie că prezenţa acestei opţiuni în oficiile noastre poştale va fi o pilon important în procesul de digitalizare a unei palete de servicii poştale care să răspundă cerinţelor pieţei. Sunt încrezător că toţi clienţii Poştei Române vor aprecia faptul că pot accesa prin intermediul Ghişeului poştal digital o gamă cât mai diversă, atât din sfera serviciilor poştale, cât şi din sfera serviciilor financiare”, a declarat Valentin Ştefan, Directorul General al Companiei Naţionale Poşta Română.
De asemenea, ministrul Digitalizării Sebastian Burduja, prezent la eveniment, a afirmat că este un semnal că Poşta Română accelerează procesul digitalizării, iar compania are toată susţinerea sa în acest demers.
”Mă bucur că Poşta Română, prin viziunea şi perseverenţa echipei de conducere actuale, realizează investiţii în modernizare şi, foarte important, cu tehnologie fabricată în România. Cetăţenii au nevoie de serviciile Poştei Române şi este important ca acestea să fie rapide şi moderne”, a afirmat Sebastian Burduja.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.