Unilever a anunţat marţi că va separa de grup divizia de îngheţată, care reuneşte mărci populare precum Magnum şi Ben & Jerry's, şi va reduce 7.500 de locuri de muncă într-un nou program de economisire a costurilor, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Investitorii au salutat planul, determinând creşterea acţiunilor Unilever, una dintre cele mai mari companii de bunuri de larg consum, cu aproape 6% la un moment dat, avansul fiind apoi limitat la 3%.

Spinoff-ul va începe imediat şi este de aşteptat să se finalizeze până la sfârşitul anului 2025, a declarat Unilever, grup cotat la Londra.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Afacerea cu îngheţată este ”în proces de mutare la un sediu central separat din Amsterdam”, dar CEO-ul Hein Schumacher a declarat, într-un apel cu jurnaliştii, că este ”deschis la opţiuni” cu privire la locul în care ar putea fi listată noua companie.

Planul a fost salutat de fonduş investitorului activist şi membru al consiliului de administraţie Nelson Peltz şi de acţionarul Unilever Aviva.

Unilever a declarat că îşi propune să ofere o creştere a vânzărilor de bază de o singură cifră şi o îmbunătăţire modestă a marjei după divizare.

Afacerea cu îngheţată reprezintă aproximativ 16% din vânzările globale ale Unilever, iar în unele ţări contribuie cu o treime sau 40%.

Grupul, ale cărui mărci includ săpunul Dove, Marmite şi condimentele Hellmann, a lansat şi un program de economisire a costurilor de aproximativ 800 de milioane de euro (869 de milioane de dolari) în următorii trei ani.

Modificările propuse ar avea un impact asupra a aproximativ 7.500 de locuri de muncă la nivel global, în mare parte din birouri, costurile totale de restructurare fiind estimate la aproximativ 1,2% din cifra de afaceri totală în timpul perioadei.

Reducerile vor afecta aproximativ 5,9% din forţa de muncă a Unilever de aproximativ 128.000 de oameni.

Planul este o declaraţie importantă a lui Schumacher, care a devenit CEO în iulie şi a prezentat în octombrie planuri de a recâştiga încrederea investitorilor prin simplificarea afacerii, după ce a recunoscut că Unilever a avut performanţe slabe în ultimii ani.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.