Ponderea plăţilor contactless în totalul tranzacţiilor de plată cu carduri Visa s-a dublat în mai puţin de un an, de la 10% la începutul lui 2016 la 20% în trimestrul al treilea al acestui an, potrivit unui studiu publicat miercuri de operatorul de carduri Visa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit studiului, plăţile cu carduri contactless Visa au crescut de peste 20 de ori în 2015, iar în acest an a continuat tendinţa de creştere spectaculoasă a utilizării tehnologiei contactless, care permite efectuarea plăţii doar prin apropierea cardului de terminalul POS.

“România este una dintre pieţele europene cu cel mai rapid ritm de adoptare a tehnologiei contactless în ultimii doi ani. Aproape una din cinci plăţi efectuate cu carduri Visa în România este contactless, dublu faţă de nivelul de la începutul anului, ceea ce demonstrează utilitatea şi beneficiile acestei tehnologii pentru consumatori, dar şi pentru comercianţi”, a declarat directorul general pentru România, Croaţia, Malta şi Slovenia în cadrul Visa Europe, Cătălin Creţu.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Reţeaua de acceptare a plăţilor contactless a ajuns în prezent la aproape 50% din numărul total de POS-uri din România.

La finalul trimestrului al treilea din 2016, existau 153.000 de terminale POS instalate la comercianţii din România, potrivit datelor BNR, ceea ce înseamnă că numărul terminalelor contactless depăşeşte 70.000.

Toate terminalele de plăţi nou instalate în prezent în Europa sunt contactless, obiectivul asumat fiind ca până în 2020 întreaga reţea europeană de POS-uri, inclusiv cea din România, să accepte astfel de plăţi.

La nivel european, rata de utilizare a cardurilor contactless a crescut la 52% în 2016, faţă de 36% anul trecut, în timp ce numărul total de carduri cu funcţie de plată contactless a ajuns la 165 de milioane de unităţi, iar reţeaua de acceptare a atins 3,4 milioane de terminale POS care utilizează această tehnologie, potrivit studiului Visa.

Deşi vânzările online de cadouri de Crăciun au crescut semnificativ, magazinele fizice continuă să deţină un rol important, datorită dorinţei clientului de a interacţiona cu vânzătorii şi de a avea contact direct cu produsul achiziţionat, mai arată studiul.

Principalul competitor al Visa în România, ca şi pe piaţa mondială, este Mastercard.

Mastercard a anunţat, recent, că numărul de tranzacţii contactless efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard şi Maestro a crescut în România cu peste 500% în 2015 faţă de 2014, iar sumele tranzacţionate cu carduri contactless au crescut de peste zece ori.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.