Un grup de hackeri care îşi revendică responsabilitatea pentru un atac cibernetic asupra sistemelor software ale CDK a cerut o răscumpărare de milioane de dolari pentru a pune capăt atacului, care a afectat dealerii de maşini din Statele Unite, potrivit Bloomberg News.
Se crede că grupul din spatele atacului are sediul în Europa de Est , potrivit unor persoane familiare cu problema.
Furnizorul de tehnologie şi software de vânzare cu amănuntul în sectorul auto intenţiona să plătească răscumpărarea.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
CDK a declarat că a suferit un incident cibernetic miercuri. Deşi nu a comentat în mod direct articolul Bloomberg, compania a declarat într-o declaraţie trimisă sâmbătă Reuters, prin e-mail, că a lansat o investigaţie a unor experţi, a anunţat forţele de ordine şi a început procesul de restaurare a sistemului informatic.
CDK a spus că restaurarea va dura câteva zile. „... Între timp, continuăm să ne angajăm activ cu clienţii noştri şi să le oferim modalităţi alternative de a desfăşura afaceri”, a spus CDK în declaraţie.
Retailerii auto din SUA Sonic Automotive şi Penske Automotive au anunţat vineri că operaţiunile lor au fost afectate, deoarece CDK a experimentat o a treia zi consecutivă de întrerupere a activităţilor.
Într-o declaraţie trimisă prin e-mail, Ford a spus că a existat o întrerupere a sistemului la nivel de industrie pentru dealerii care folosesc CDK.
Cu toate acestea, mulţi clienţi ai Ford şi Lincoln pot primi asistenţă în vânzări şi service datorită proceselor alternative disponibile dealerilor noştri”, a spus Ford.
Sonic a spus că magazinele dealerilor sunt deschise şi că lucrează pentru a minimiza întreruperea. Compania a declarat că nu a putut determina dacă întreruperea îi va afecta situaţia financiară, dar că a avut ”un impact negativ” asupra operaţiunilor sale.
Penske a spus că afacerea sa Premier Truck Group, care vinde camioane comerciale noi şi second hand, foloseşte, de asemenea, sistemul de management al dealerilor CDK.
”Premier Truck Group şi-a implementat planurile de răspuns pentru continuitatea activităţii şi continuă să opereze în toate locaţiile prin procese manuale sau alternative”, a spus Penske.
Afacerea de dealer de camioane comerciale are volume de unităţi mai mici decât afacerea de dealer de automobile a Penske, care nu se bazează pe software-ul CDK.
Separat, Kia America a declarat pentru Reuters că lucrează cu dealerii afectaţi pentru a reduce impactul întreruperii şi a continua ”afacerile ca de obicei”.
CDK spune pe site-ul său web că lucrează cu peste 15.000 de centre de vânzare cu amănuntul din America de Nord.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.