Un avion al British Airways care ar fi trebuit să efectueze luni o cursă între Londra şi Düsseldorf a aterizat la Edinburgh, din cauza unei erori de programare a zborului, relatează BBC.
Pasagerii au aflat despre această eroare abia când avionul a aterizat şi a fost făcut anunţul ”Bine aţi venit la Edinburgh”.
Avionul, care decolase de pe London's City Airport, a fost redirecţionat ulterior şi a aterizat la Düsseldorf.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cursa a fost operată de firma germană WDL Aviation, printr-un acord de leasing cu British Airways.
British Airways a anunţat că lucrează cu WDL pentru a afla de ce a înregistrat un plan de zbor greşit.
”Am cerut scuze clienţilor pentru întreruperea călătoriei lor şi îi vom contacta individual”, a anunţat
În ultima cursă efectuată duminică, avionul a zburat la Edinburgh dus-întors, aşa că se pare că din greşeală un angajat al WDL a repetat acelaşi plan de zbor pentru ziua următoare, potrivit British Airways.
Când echipajul a sosit luni pe aeroportul London, se pare că a văzut planul de zbor pentru Edinburgh din zoua precedentă şi a urmat rutina.
Firma germană WDL a anunţat că ”lucrează cu autorităţile pentru a investiga cum s-a produs această încurcătură nefericită”.
”Siguranţa pasagerilor nu a fost compromisă în niciun moment. Am transportat pasagerii cu zborul BA3271 către Düsseldorf, după oprirea involuntară la Edinburgh”, a anunţat WDL.
BA a refuzat să precizeze câţi pasageri au fost afectaţi de greşeală.
Consultantul în afaceri Sophie Cooke, de 24 de ani, călătoreşte săptămânal de la Londra la Düsseldorf, în interes de serviciu. Aceasta a spus că atunci când pilotul a făcut anunţul referitor la aterizarea la Edinburgh a crezut că este vorba despre o glumă şi a întrebat personalul dacă este adevărat.
Pilotul a cerut apoi pasagerilor să ridice mâinile dacă ar fi trebui să meargă la Düsseldorf şi toată lumea a făcut acest lucru.
”Pilotul a spus că nu ştie cum s-a întâmplat acest lucru. A spus că nu s-a mai întâmplat niciodată şi că echipajul încearcă să afle ce se poate face”, a spus Sophie.
Avionul a aşteptat două ore şi jumătate la Edinburgh, înainte de a zbura spre Düsseldorf, a precizat aceasta.
”A devenit foarte frustrant. Toaletele erau blocate şi au rămas fără snack-uri. Era şi foarte înăbuşitor”, a adăugat pasagera.
Este extrem de neobişnuit ca pasagerii să se îmbarce pentru un zbor şi să sosească la o destinaţie greşită, iar incidentul provoacă întrebări inconfortabile legate de proceduri şi standarde, cum ar fi dacă firma germană urmează aceleaşi protocoale aşteptate de pasagerii BA.
Alte întrebări sunt de ce înainte de decolare nu a fost făcut anunţul referior la vremea din Edinburgh şi durata e o oră a zborului, care ar fi scutit o mulţime de complicaţii, şi dacă pasagerii vor primi compensaţii pentru întârziere.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.