Twitter va eticheta şi va reduce vizibilitatea tweeturilor care au conţinut de pe site-uri media ruse afiliate statului, precum RT şi Sputnik, a anunţat luni compania de socializare.
Acesta a spus că, de când Rusia a invadat Ucraina joia trecută, a văzut peste 45.000 de tweeturi pe zi de la oameni care au distribuit aceste link-uri.
Potrivit Twitter, acest lucru înseamnă că majoritatea conţinutului din mass-media afiliată statului provine de la indivizi care împărtăşesc materialul, mai degrabă decât de la conturile media afiliate de stat pe care le etichetează deja.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Mass-media condusă de stat, care a fost de multă vreme o prezenţă controversată pe platformele sociale majore, a devenit un câmp de luptă cheie în confruntarea Moscovei cu marile companii de tehnologie în timpul crizei din Ucraina.
Săptămâna trecută, Rusia a declarat că va restricţiona parţial Facebook pentru cenzura mass-media, o mişcare pe care compania a spus că a venit după ce a refuzat cererea autorităţilor ruse de a opri verificările independente de fapt şi etichetarea conţinutului de la unele organizaţii media de stat.
Twitter, care s-a confruntat cu încetiniri punitive ale platformei sale din Rusia, a declarat sâmbătă că aceasta este restricţionată pentru utilizatorii din ţară.
Google, divizie a grupului Alphabet, şi Meta, proprietarul Facebook, au interzis, de asemenea, mass-media rusă controlată de stat să câştige bani prin reclame pe platformele lor.
Twitter a spus că eticheta va fi aplicată automat oricăror tweeturi cu o adresă URL de la un site media desemnat afiliat statului.
De asemenea, va reduce vizibilitatea acestor tweeturi nerecomandându-le utilizatorilor şi scoţându-le din funcţia ”Top Search”.
Compania a început să eticheteze şi ”să dezamplifice” conturile afiliate de stat aparţinând Rusiei şi altor câteva ţări în 2020. A încetat să mai permită publicitatea din conturile deţinute de RT şi Sputnik în 2017, în urma alegerilor prezidenţiale din SUA şi, în 2019, a interzis reclamele pentru toate mass-media susţinute de stat.
Twitter a anunţat că începe să adauge noi etichete pe tweeturi care au legături cu conţinutul mass-media de stat rus, dar intenţionează să adauge în următoarele săptămâni alte reţele susţinute de stat din alte ţări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.