Twitter va eticheta şi va reduce vizibilitatea tweeturilor care au conţinut de pe site-uri media ruse afiliate statului, precum RT şi Sputnik, a anunţat luni compania de socializare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Acesta a spus că, de când Rusia a invadat Ucraina joia trecută, a văzut peste 45.000 de tweeturi pe zi de la oameni care au distribuit aceste link-uri.

Potrivit Twitter, acest lucru înseamnă că majoritatea conţinutului din mass-media afiliată statului provine de la indivizi care împărtăşesc materialul, mai degrabă decât de la conturile media afiliate de stat pe care le etichetează deja.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Mass-media condusă de stat, care a fost de multă vreme o prezenţă controversată pe platformele sociale majore, a devenit un câmp de luptă cheie în confruntarea Moscovei cu marile companii de tehnologie în timpul crizei din Ucraina.

Săptămâna trecută, Rusia a declarat că va restricţiona parţial Facebook pentru cenzura mass-media, o mişcare pe care compania a spus că a venit după ce a refuzat cererea autorităţilor ruse de a opri verificările independente de fapt şi etichetarea conţinutului de la unele organizaţii media de stat.

Twitter, care s-a confruntat cu încetiniri punitive ale platformei sale din Rusia, a declarat sâmbătă că aceasta este restricţionată pentru utilizatorii din ţară.

Google, divizie a grupului Alphabet, şi Meta, proprietarul Facebook, au interzis, de asemenea, mass-media rusă controlată de stat să câştige bani prin reclame pe platformele lor.

Twitter a spus că eticheta va fi aplicată automat oricăror tweeturi cu o adresă URL de la un site media desemnat afiliat statului.

De asemenea, va reduce vizibilitatea acestor tweeturi nerecomandându-le utilizatorilor şi scoţându-le din funcţia ”Top Search”.

Compania a început să eticheteze şi ”să dezamplifice” conturile afiliate de stat aparţinând Rusiei şi altor câteva ţări în 2020. A încetat să mai permită publicitatea din conturile deţinute de RT şi Sputnik în 2017, în urma alegerilor prezidenţiale din SUA şi, în 2019, a interzis reclamele pentru toate mass-media susţinute de stat.

Twitter a anunţat că începe să adauge noi etichete pe tweeturi care au legături cu conţinutul mass-media de stat rus, dar intenţionează să adauge în următoarele săptămâni alte reţele susţinute de stat din alte ţări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.