Tesla a fost supusă, miercuri, unor presiuni sporite din partea autorităţilor de reglementare chineze, în urma unui protest al unei cliente nemulţumite, la salonul auto de la Shanghai, care a devenit viral şi a obligat producătorul american de automobile electrice să îşi ceară scuze, transmite Reuters.
Criticile aduse Tesla în China, care generează 30% din vânzările globale ale companiei americane şi unde fabrică maşini la fabrica sa din Shanghai, au survenit în contextul tensiunilor dintre Statele Unite şi China şi al boicoturilor suferite şi de alte companii străine.
Luni, o clientă nemulţumită s-a urcat pe un automobil Tesla la salonul auto de la Shanghai, în semn de protest faţă de modul în care compania îi gestionează plîngerile legate de funcţionarea necorespunzătoare de frânelor, provocând o furtună pe platformele de socializare şi implicarea autorităţilor de reglementare şi a presei de stat.
Miercuri seara, autoritatea de reglementare a pieţei din China a cerut Tesla să asigura calitatea produselor sale în ţară, în timp ce agenţia de presă Xinhua a afirmat că scuzele Tesla ”nu sunt sincere”.
Tesla a refuzat să comenteze, dar a afirmat într-un comunicat că va transmite date referitoare la incidentul cu frânele la autorităţile de reglementare.
În videoclipurile de la expoziţia auto de luni, care au devenit virale, o femeie care purta un tricou inscripţionat cu cuvintele ”Frânele nu funcţionează” a strigat acuzaţii similare, în timp ce personalul şi securitatea s-au străduit să restabilească calmul.
Tesla a cerut marţi scuze consumatorilor chinezi pentru că nu a rezolvat plângerea în timp util şi a declarat că va lansa o revizuire a serviciilor sale pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Cu toate acestea, agenţia de ştiri Xinhua a spus că scuzele lui Tesla nu au avut efect.
"O companie mare ar trebui să aibă responsabilitatea de a fi o companie mare, nicio companie nu poate face tot ce vrea", a afirmat agenţia într-un comentariu miercuri seară.
"Dacă o companie nu rectifică situaţia atunci când are o problemă, dacă nu schimbă un director general problematic ... în cele din urmă va face din nou greşeli", a afirmat articolul.
Luni, Grace Tao, vicepreşedinte Tesla, a declarat pentru o publicaţie locală că ”nu există nicio posibilitate ca Tesla să facă compromisuri” şi a spus că suspectează că cineva a pus clienta să protesteze.
Interviul a atras acuzaţii de ”aroganţă” la adresa Tesla din partea presei de stat.
Între timp, Global Times, un tabloid condus de cotidianul oficial al Partidului Comunist la guvernare, a publicat miercuri un articol despre un accident mortal care ar fi implicat o Tesla, provocând mai multe îngrijorări cu privire la problemele de control al calităţii la producătorului american de automobile.
Luna trecută, Tesla a ajuns în atenţia publică în China, când armata a interzis accesul maşinilor sale în complexele sale, invocând îngrijorări de securitate cu privire la camerele montate pe vehicule, au declarat surse pentru Reuters.
Potrivit Tesla, camerele video instalate pe maşinile sale nu sunt activate în afara Americii de Nord.
Utilizatorii chinezi de internet au început luna trecută să ceară boicotarea unor mărci, printre care H&M, Adidas şi Nike, care au afirmat în trecut că nu folosesc bumbac din Xinjiang, unde unii cercetători şi parlamentari afirmă că autorităţile folosesc munca forţată pentru a-şi acoperi nevoile sezoniere, ceea ce China neagă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.