Tesla a raportat marţi livrarea a 485.000 de vehicule electrice în trimestrul patru, ducând numărul total al vehiculelor livrate în 2023 la 1,8 milioane de unităţi, relatează CNBC.
Producătorul auto american a produs 494.989 de vehicule electrice în ultimul trimestru al anului trecut.
Pe ansamblul anului 2023, Tesla a produs 1.845.985 de vehicule electrice.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În 2022, producătorul auto condus de Elon Musk a raportat livrări anuale de 1,31 milioane şi o producţie de 1,37 milioane de vehicule electrice.
Noile cifre, aferente anului 2023, reprezintă o creştere a livrărilor de 38% de la an la an şi o creştere a producţiei de 35%.
În 2022, compania a raportat o creştere de 40% de la an la an a livrărilor, faţă de 2021.
În ultimul său apel privind veniturile, din octombrie 2023, directorii companiei au oferit estimări că Tesla a va realiza cel puţin 1,8 milioane de livrări pentru întregul an, un număr pe care îl revizuiseră în scădere faţă de un obiectiv anterior de 2 milioane de vehicule.
Analiştii se aşteptau ca Tesla să raporteze livrări de 477.000 pentru trimestrul patru, conform unui consens de estimări compilat de StreetAccount începând cu 28 decembrie.
Livrările sunt cea mai apropiată aproximare a vânzărilor raportate de Tesla, dar nu sunt definite precis.
În timpul unui apel pentru veniturile din trimestrul al treilea, din octombrie, CEO-ul Tesla, Musk, a declarat că SUV-ul entry-level Model Y al companiei va fi probabil ”cea mai vândută maşină de pe Pământ, dar nu doar ca venituri, ci şi ca volum de unităţi”.
Tesla nu detaliază datele de livrare şi producţie în funcţie de model, ci a raportat date combinate.
Tesla a produs 476.777 de vehicule Model 3 şi Model Y în timpul trimestrului patru şi a raportat 461.538 de livrări pentru aceste modele.
Compania nu a defalcat datele de producţie sau de livrare pentru Model S sau X, ci le-a împărţit în ”Alte modele”. Tesla a produs alte 18.212 de modele şi a livrat 22.969 în timpul trimestrului.
În ultimul trimestru al anului 2023, Tesla a vândut versiunea reîmprospătată, sau Highland, a sedanului entry-level Model 3 pe unele pieţe.
În decembrie, compania a început livrările unui număr mic din cel mai nou vehicul electric al său, controversatul Cybertruck, în SUA.
Tesla nu a dezvăluit datele pentru Cybertruck şi pentru Semi, camionul comercial greu pe care l-a fabricat până acum în număr mic la fabrica sa de baterii din afara oraşului Reno.
De asemenea, Tesla a redus preţurile pe parcursul ultimului trimestru al anului 2023 pe pieţele din întreaga lume, o strategie pentru a face faţă a ceea ce a numit directorul financiar Tesla, Vaibhav Taneja, ”o perioadă de incertitudine economică, rate mai mari ale dobânzilor şi schimbarea sentimentului consumatorilor”.
Cel mai mare competitor al Tesla pe scena mondială, producătorul auto chinez BYD , a vândut 3,02 milioane de vehicule propulsate cu energie nouă, în 2023, dintre care 1,6 milioane au fost autoturisme electrice cu baterie şi 1,4 milioane au fost modele hibride electrice.
Unii clienţi anteriori şi potenţiali ai Tesla şi-au declarat intenţia de a evita cumpărarea de vehicule de la companie, ca răspuns la postările lui Elon Musk pe platforma de socializare X, pe care o deţine, şi la alte declaraţii publice ale acestuia.
În noiembrie, de exemplu, Casa Albă l-a condamnat pe Musk pentru promovarea ”urii antisemite şi rasiste” într-o serie de postări pe X, pentru care Musk şi-a exprimat ulterior regretul.
Cu toate acestea, Tesla a început campanii de publicitate în a doua jumătate a anului 2023, pe care anterior le-a evitat în favoarea eforturilor de marketing netradiţionale, cum ar fi evenimente, cadouri şi angajamente cu influenceri pe reţelele sociale.
Tesla operează acum două fabrici de asamblare de vehicule în SUA şi două în străinătate, în Shanghai şi Brandenburg, Germania, pe lângă o fabrică de baterii din Sparks, Nevada, şi alte facilităţi în care produce piese de schimb, echipamente de încărcare şi baterii mari.
De asemenea, compania intenţionează să construiască încă o fabrică de maşini în Nuevo León, Mexic, a anunţat aceasta în martie.
Întrebat despre perspectivele pentru 2024 pentru livrări, la ultimul apel al companiei, Musk a spus: ”Cu riscul de a afirma ceea ce este evident, nu este posibil să aii o rată de creştere compusă de 50% pentru totdeauna, sau veţi depăşi masa universului cunoscut. Dar cred că vom creşte foarte rapid, mult mai repede decât orice altă companie de maşini de pe Pământ, de departe.”
Taneja a spus atunci că Tesla s-a concentrat pe ”creşterea volumelor noastre într-un mod foarte eficient din punct de vedere al costurilor” şi va oferi îndrumări pentru 2024 la următorul apel pentru câştiguri.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.