Samsarii de maşini au la vânzare aproape de patru ori mai multe maşini decât dealerii auto, circa 55% din anunţurile cu autoturisme second-hand fiind postate de către aceştia, reiese dintr-o analiză a InspectorAuto.ro realizată în luna iunie.
”Din maşinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunţuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) şi românii care îşi vând maşina personală (circa 30%)”, arată datele InspectorAuto.ro.
În Germania, situaţia este total opusă celei din România. Întrucât nemţii îşi vând maşina veche la dealeri, iar comerţul de maşini "pe persoană fizică" nu este permis, anunţurile vânzătorilor autorizaţi reprezintă aproximativ 79% din piaţă, în timp ce persoanele fizice au doar 21%, potrivit InspectorAuto.ro.
Dealerii sunt de multe ori în dificultate şi câştigă greu cota de piaţă pentru că, de regulă, aceştia vând maşinile în mod corect, cu kilometri reali, şi fac asta în mod legal, consideră Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
"Partea bună este că mulţi cumpărători au început să înţeleagă avantajele de a cumpăra o maşină rulată de la un dealer auto în detrimentul samsarilor. Astfel, odată cu educarea cumpărătorului care nu mai fuge după super oferte, care verifică istoricul maşini după seria de şasiu înainte de cumpărare şi care intelge că nu poate merge doar pe noroc, ne aşteptăm să intrăm încet, încet, în normalitate", a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
În timp ce parcurile dealerilor auto au la vânzare în iunie mai mult modele BMW (500 unităţi), Mercedes-Benz (440 untati), Volkswagen (330 unităţi), Audi (200 unităţi) şi Renault (200 unităţi), samsarii de maşini vând, pe persoană fizică, mii de modele aparţînând mărcilor Volkswagen (3.100 unităţi), BMW (2.800 unităţi), Opel (2.500 unităţi), Ford (1.600 unităţi), Audi (1.580 unităţi).
O maşină rulată de cinci-şase ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă maşina a circulat în România, potrivit InspectorAuto.ro.
”De aceea este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziţia la un preţ corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc., trecem mai departe şi căutăm altă maşină”, se arată în comunicat.
Jumătatea lui 2018 este aproape la acelaşi nivel cu 2017 care a fost unul record pentru piaţa auto de maşini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacţii. În ceea ce priveşte reînmatriculările (tranzacţiile cu maşini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut şi ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unităţi, depăşind cu mult maximul din 2011 (411.000 unităţi), datorită lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-şi vândă mai uşor maşina în ţară.
Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul maşinilor din Germania aduse special pentru revânzare, maşini foarte dorite de români cum ar fi: VW, BMW, Audi, Skoda, Mercedes-Benz.
”Este foarte important să ştim că maşinile bune şi cu kilometri puţini sunt foarte scumpe în vest şi nimeni nu le aduce pentru revânzare. Samsarii aduc maşini cu kilometri mulţi sau cu diferite probleme tehnice şi estetice că să aibă un cost de achiziţie scăzut şi să permită apoi un profit frumos şi un preţ de vânzare atractiv”, se arată în comunicat.
Pe site se poate verifica istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand şi are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.