Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că ar putea rezilia contractul cu firma care lucrează la centura sud a municipiului Timişoara şi cu cea care lucrează la un drum de legătură cu autostrada A1, el fiind nemulţumit de stadiul lucrărilor.
Sorin Grindeanu a declarat, vineri, la Timişoara, că două proiecte de infrastructură din judeţul Timiş ”merg cu ritm scăzut”.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Sunt două proiecte în jurul Timişoarei care sunt extrem de monitorizate: Legătura de la A1 la sensul giratoriu de la Sânandrei, DN69, cred că sunt vreo 10-11 km, şi al doilea proiect este centura Timişoarei. Din păcate, ambele merg cu ritm scăzut. Dacă la primul, acea legătură cu autostrada, se stă de câteva luni într-o formă din asta în care compania care a câştigat trebuie să depună garanţie că să se poată da avansul şi nu sunt în stare să îşi depună această garanţie, ne aflăm în această situaţie de câteva luni de zile”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor spune că nu este mulţumit de ritmul lucrărilor.
”Pe partea cealaltă nu pot să spunca nu există utilaje, că nu există oameni sau nu se lucreaz,a dar nu există la nivelul la care ar trebui astfel încât să se termine la sfârşitul anului. V-am spus că sunt extrem de monitorizate aceste două proiecte. Vor intră în perioada următoare în acea procedura pe care am anunţat-o odată cu schimbarea legislaţiei. După lupte cu alţi reprezentanţi ai altor instituţii am reuşit să aprobăm OUG şi HG care schimbă modul în care se desfăşoară rezilierea unui contract. Sunt notificări, 3, dacă şi după aceste notificări lucrurile rămân în aceeaşi formă şi nu se înscriu în ceea ce s-au angajat, e reziliere şi intrăm pe procedura dată de acest nou cadru legal”, a declarat Grindeanu.
Sorin Grindeanu a mai precizat că nu îşi doreşte să facă rezilieri de contracte.
”Vreau să fac următoarea precizare, nu îmi doresc să fac rezilieri. Este ultimul lucru pe care mi-l doresc eu şi colegii mei din CNAIR, dar nici nu pot să asist pasiv cum se pierd bani europeni fiindcă anumite companii nu sunt în stare să implementeze ceea ce s-au angajat să facă prin contract. Şi vorbim de bani pe care îi pierde România. Nu pot să asist să mă uit cum s-au uitat alţii înaintea mea şi să stea foarte bine la datul din gură, dar la fapte zero. Deciziile vor fi luate în perioada imediat următoare, nu dor aici, ci şi în alte situaţii. Îmi vine în minte un proiect pe autostrada Transilvaniei, Tiribiş- Biharia. S-a semnat în urmă cu 2 ani contractul de execuţie şi nu s-a întâmplat nimic în acest doi ani. E un contract semnat între CNAIR şi o companie. Cea mai proastă decizie e să nu iei nicio decizie. Au stat să se uite toţi doi ani de zile. Nu se întâmplă nimic. Mai stăm încă 5 ani şi cu ocazia asta se pierd bani europeni? Nu se poate!”, a declarat Sorin Grindeanu.
Întrebat când va trimite primele notificări, Sorin Grindeanu a declarat că săptămâna viitoare va exista o mediere.
”Săptămâna viitoare va există această ultima încercare de mediere cu această companie. Va există o discuţie şi cu cealaltă companie care a câştigat şi drumul de lagatura cu autostrada. Notificările se dau din 30 în 30 de zile”, a declarat Grindeanu.
Prevăzut în contractul iniţial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primăvara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timişoara a fost prelungit, în toamna anului trecut, astfel că lucrarea ar trebui să fie gata în decembrie anul acesta.
Lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timişoara, în lungime de 25,69 km, a fost atribuită către antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fără TVA, având finanţarea asigurată de la bugetul de stat şi din fonduri europene.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.