Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a precizat că, deocamdată, nu reziliază contractele cu constructorii de pe centura ocolitoare sud, respectiv noua conexiune la autostrada Arad- Timişoara, prin Sânadrei. Grindeanu a precizat că aşteaptă emiterea de certificate profesionale pentru antreprenori.
Ministrul a declarat că a chemat la raport toată conducerea Tirrena Scavi, firma care se ocupă de varianta ocolitoare sud din Timişoara, firmă care a cerut înţelegere până la finalizarea accesării unui credit bancar. Cei de la Todini Construzioni Generali S.p.A. au început pregătirile de şantier pentru drumul de legătură spre autostrada Arad-Timişoara.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Pentru legătura autostradă – Sânandrei, am avut mai devreme o discuţie cu directorul DRDP Timişoara – chestiune valabilă şi pentru centura sud Timişoara, chiar dacă sunt companii diferite. Cei care au câştigat aceste proiecte, cel cu drumul de legătură (noua descărcare de pe autostrada Arad-Timişoara la Sânandrei, lângă Timişoara - n.r.) a primit avansul, a primit tot ce trebuie din partea CNAIR, şi au început pregătirea de şantier. La centura sud am chemat toată conducerea companiei la Bucureşti, începând cu patronul din Italia şi responsabilii locali şi judeţeni. Au cerut CNAIR un răgaz pentru a primi o linie de credit”, a declarat Sorin Grindeanu trecând în revistă stadiul lucrărilor pe cele două şantiere.
La noua descărcare de pe autostrada Arad-Timişoara la Sânandrei, gradul de realizare este 0%, în vreme ce pe centura Timisoara sud s-a ajuns la 50%.
Ministrul a declarat că nu-şi doreşte să rezilieze contractele, întrucât ar ajunge în situaţia de a pierde timp însemnat. Mai mult, această întârziere ar putea însemna pierderea banilor europeni
„Nu îmi doresc să reziliez, dar cea mai proastă decizie e să nu iei nicio decizie. În iunie, conform legii modificate de Ministerul Transporturilor, vor începe să vină certificatele pozitive şi negative pentru toţi constructorii. Mai mult decât spune legea, eu nu am ce să le transmit celor două companii. Dacă vor fi negative, se va intra pe un făgaş pe care nu mi l-aş dori. Voi aplica extrem de strict legea, cu toate riscurile care decurg de aici. Dar, decât să stăm să ne uităm că pe centura Sud progresul e de 1% pe lună, e inadmisibil, mai bine tai nodul gordian şi luăm o decizie. Nu îmi doresc, dar dacă va fi cazul, vom aplica această decizie”, a precizat Sorin Grindeanu, făcând trimitere la certificatele reglementate printr-o nouă lege, un fel de bile albe şi negre ce sunt acordate constructorilor şi care îi pot pune în situaţia de a nu mai fi primiţi la licitaţii pentru că întârzie ori blochează lucrări.
Centura Sud Timişoara trebuie să fie finalizată pânăla finalul anului, în vreme ce descărcarea de pe Autostrada Vestului la Sânadrei, de nici 10 km, are termen de finalizare luna martie a anului viitor.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.