Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, miercuri, că Guvernul a aprobat nota de fundamentare pentru achiziţia a 12 locomotive cu hidrogen. Investiţia se ridică la peste 800 milioane lei.
Sorin Grindeanu a afirmat, miercuri, la Timişoara, că nu a participat la şedinţa de Guvern, dar a afat că s-a aprobat o hotărâre importantă pentru ministerul său.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Astăzi, eu nu am fost la şedinţa de Guvern, am avut înlocuitor, s-a aprobat, prin Hotărâre de Guvern, achiziţionarea a 12 locomotive care funcţionează cu hidrogen”, a declarat Grindeanu.
Ulterior, ministrul a scris pe pagina sa de facebook că investiţia este de peste 800 milioane lei.
”Guvernul a aprobat astăzi Nota de fundamentare pentru achiziţionarea a 12 locomotive care funcţionează cu hidrogen! Valoarea estimată a contractului finanţat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA). Investiţia este integrată cu achiziţia serviciilor de alimentare cu hidrogen şi a celor de întreţinere şi reparaţii pe termen lung, care vor fi asigurate de la punerii în circulaţie a locomotivelor”, a scris Grindeanu.
Întrebat, la Timişoara, despre stadiul proiectului privind punerea în circulaţie a unui tren cu hidrogen între Timişoara şi Reşiţa, Grindeanu a explicat că acest proiect se află pe o listă complementară de finanţare din PNRR.
”Ruta din vestul ţării este rută spre Reşiţa, este rută pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR, l-au făcut nişte deştepţi înaintea noastră. Este o rtă de rezervă. Asta nu înseamnă că nu poate să devină titular. Cu cât proiectu e mai matur, cine termină primul, acela devine titular în PNRR. Am dialog cu primarul Reşiţei, îl sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.
Calea ferată Reşiţa Nord - Timişoara Nord (linia 122a în Mersul Trenurilor) are o lungime de 95 km. De la Voiteni la Stamora Moraviţa, pe linia 122, sunt 23 km. La nivelul Consiliului Judeţean Timiş a fost semnat contractul pentru documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reşiţa şi Timişoara încă de la începutul acestui an.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.