Sindicatul american United Auto Workers (UAW) a declanşat duminică, la miezul nopţii, prima grevă la grupul General Motors de după 2007, a celor aproximativ 48.000 de angajaţi plătiţi cu ora, din cauza intrării în impas a negocierilor pentru contractul de muncă, transmite Reuters.
”Nu tratăm uşor acest lucru. Este ultima noastră soluţie”, a declarat Terry Dittes, vicepreşedinte al UAW însărcinat cu relaţia cu GM, la o conferinţă de presă susţinută la Detroit.
GM a anunţat într-un comunicat că oferta făcută UAW în timpul negocierilor include investiţii de peste 7 miliarde e dolari, 5.400 de locuri de muncă, dintre care majoritatea sunt noi, majorări de salarii, beneficii îmbunătăţite şi un bonus de 8.000 de dolari la ratificarea contractului.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Am negociat cu bună credinţă şi cu recunoaşterea urgenţei”, porivit GM.
Greva va bloca rapid operaţiunile GM în America de Nord şi ar putea afecta economia americană. Un protest prelungit va provoca dificultăţi şi angajaţilor cu ora ai GM, din cauza scăderii puternice a veniturilor acestora în timpul protestului.
Ultima oară când muncitorii GM au intrat în grevă, timp de două zile, a fost în 2007, în timpul negocierilor pentru contractele de muncă. O grevă mai dificilă a avut loc în 1998, la Flint, Michigan, care a durat 54 de zile şi costat GM, cel mai mare producător auto american, peste 2 miliarde de dolari.
Duminică, discuţiile dintre GM şi UAW au fost suspendate, au declarat persoane apropiate situaţiei.
Sindicatul a încercat să determine GM să nu închidă fabricile de asamblare din Ohio şi Michigan şi a susţinut că muncitorii merită salarii mai mari după ani de zile în care GM a obţinut profituri record în America de Nord.
GM argumentează că închiderea fabricilor este răspunsul necesar la schimbările din piaţă şi că salariile şi beneficiile UAW sunt costisitoare comparativ cu fabricile auto ne-sindicalizate din statele sudice ale SUA.
Producătorul auto a precizat că oferta făcută sindicatului include soluţii pentru fabricile de asamblare din Ohio şi Michigan, care în prezent duc lipsă de produse.
O persoană apropiată situaţiei a declarat că oferta ar putea include producerea unui vehicul electric la Detroit. În plus, o fabrică din Lordstown, Ohio, ar putea fi transformată într-o fabrică de baterii pentru vehicule electrice sau să fie vândută unui grup afiliat cu start-up-ul pentru vehicule electrice Workhorse Group.
O nouă fabrică de baterii ar putea oferi şansa unora dintre muncitorii reprezentaţi de UAW din Lordstown şansa de a rămâne în cadrul GM.
Închiderea fabricii din Lordstown a atras critici puternice, inclusiv din partea preşedintelui Donald Trump. Ohio este un stat cu o importanţă majoră pentru campania lui Trump pentru realegerea în funcţia de preşedinte în 2020.
Duminică dimineaţa, UAW a anunţat că 850 de angajaţi pentru întreţinere angajaţi de Aramark, contractor al GM, au intrat în grevă la cinci fabrici ale GM din Michigan şi Ohio.
General Motora are 12 fabrici de asamblare, 12 fabrici de motoare şi trenuri motoare şi alte câteva fabrici de ştanţare şi alte unităţi.
Vineri, UAW a anunţat prelungirea temporară a contractelor cu Ford Motor şi Fiat Chrysler Automobiles şi că se concentrează pe negocierile cu GM.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.