Zebrapay, operatorul Staţiilor de Plată SelfPay, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de peste 150 milioane lei, cu 24% mai mult decât în 2021, conform raportului anual al companiei depus la BVB. În aceeaşi perioadă, EBITDA a crescut de la 8,44 la 9,11 milioane lei, iar marja brută a urcat la 52,87 milioane lei, cu aproximativ 50% mai mult decât în 2021. Compania pregăteşte pentru anul în curs lansarea operaţiunilor SelfPay în Spania, după Franţa şi Irlanda.
”Zebrapay SA, liderul pieţei locale în operarea staţiilor de plată de tip self-service (sub brandul SelfPay), anunţă o cifră de afaceri de peste 150 milioane de lei aferentă anului 2022, reprezentând un avans de 24% faţă de rezultatul obţinut în anul precedent. De asemenea, compania a înregistrat în 2022 o marjă brută de 52,87 milioane lei, cu aproximativ 50% mai mult decât în 2021, în timp ce EBITDA (profitul brut înainte de dobânzi, impozite, deprecieri şi amortizări) s-a majorat în aceeaşi perioadă de la 8,44 la 9,11 milioane lei, înregistrând o creştere de 8%. În acelaşi interval de referinţă, profitul net a scăzut de la 5,41 milioane lei în 2021 la 3,75 milioane lei în 2022, reflectând o serie de investiţii majore în dezvoltarea businessului la nivel naţional şi internaţional”, anunţă compania.
Datele provin din raportul anual depus de companie la Bursa de Valori Bucureşti, acolo unde sunt listate pentru tranzacţionare pe piaţa secundară obligaţiunile emise de companie, începând cu a doua jumătate a anului 2021.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Compania a derulat investiţii de capital în cursul anului trecut, axate pe trei direcţii majore: creşterea numărului de terminale fizice (Staţiile de Plată SelfPay) deţinute şi operate direct de către companie la nivel naţional, începutul procesului de extindere a infrastructurii SelfPay pe pieţele din afara ţării (în Irlanda şi Franţa), respectiv lansarea aplicaţiei mobile SelfPay Now, prima din Europa care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a alimenta instant cu numerar orice card emis în România indiferent de banca emitentă, inclusiv cardurile neo-băncilor precum Revolut.
La finalul anului 2022, numărul de staţii de plată se situa la peste 8.800 de unităţi, cu mai mult de 2.500 peste nivelul de la finalul lui 2021. În prezent, aproape 10.000 de staţii de plată SelfPay sunt în funcţiune pe teritoriul României. La nivel naţional, SelfPay este lider de piaţă după numărul total de terminale self-service aflate în operare, cu o cotă de aproximativ 70%.
Pentru anul în curs, este, în pregătire lansarea operaţiunilor SelfPay în Spania.
„Trebuie să subliniez că dezvoltarea infrastructurii fizice reprezintă o imagine parţială a evoluţiei companiei în 2022. SelfPay este o companie de fintech ce se concentrează pe dezvoltarea software-ului pentru procesarea plăţilor şi democratizarea serviciilor financiare prin intermediul reţelei sale de Staţii de Plată. Prin sistemul SelfPay, creat 100% de noi, aici în România, oferim publicului peste 260 de servicii (mulate atât pe nevoile şi pe înţelesul populaţiei nebancarizate şi slab bancarizate din România, cât şi pe nevoile ocazionale ale „nativilor digitali”), printre care unul în premieră la nivel european”, spune Adrian Badea, CEO Zebrapay SA.
Printre cele 260 de servicii disponibile în reţeaua de Staţii de Plată SelfPay, pe lângă serviciul de alimentare instant a cardurilor înrolate în aplicaţia mobilă SelfPay Now, se numără plata facturilor de utilităţi şi telecomunicaţii, a impozitelor şi taxelor locale (în sectoarele 2, 4, 5 şi 6 din Bucureşti, precum şi în alte 19 localităţi din ţară), plata tarifului pentru eliberarea paşaportului sau a permisului de conducere, plata rovinietei, plata ratelor la credite, achiziţionarea de bilete la evenimente, bilete loto, reîncărcarea cartelelor preplătite de telefonie mobilă etc.
În anul 2022, comparativ cu 2021, marja brută a crescut cu aproximativ 50%, pe fondul creşterii numărului de tranzacţii. În termeni nominali, marjele brute au crescut pe toate categoriile de venit, de la reîncărcări electronice la plata facturilor şi, mai ales, la serviciile financiare. Plăţile de facturi şi serviciile financiare au reprezentat circa 63% din totalul marjei în 2022, faţă de 60% în anul precedent.
Numărul de tranzacţii procesate de Staţiile de Plată SelfPay a crescut cu 24% în 2022 comparativ cu anul anterior. Se remarcă tranzacţiile din categoria serviciilor financiare, numărul acestora crescând accelerat, reprezentând 46,4% din totalul tranzacţiilor realizate în 2022, faţă de 42,6% în anul precedent. Pe de altă parte, raportat la totalul tranzacţiilor, scăderea ponderii reîncărcărilor de cartele prepaid, de la 11,9% in 2021 la 10,1% în 2022, confirmă tendinţa generală din piaţa de telecom, de tranziţie către modelul postpaid. Această scădere a fost compensată de o evoluţie crescătoare accelerată a altor servicii, precum plata taxelor şi impozitelor locale, bilete loto, plata tarifului pentru eliberarea paşaportului sau a permisului de conducere, pentru înmatriculări auto sau notificări SMS pentru jocurile loteristice şi Vignette.
„Preferinţele oamenilor se schimbă din ce în ce mai des, sub impactul unor evoluţii tehnologice rapide şi din ce în ce mai dificil de anticipat ca magnitudine. Prin urmare, suntem concentraţi asupra unor obiective precum consolidarea poziţiei de lideri de piaţă, inclusiv în ceea ce priveşte inovaţia în materie de servicii de plăţi şi convergenţa cash-digital, şi investim continuu pentru a lărgi portofoliul de furnizori şi a dezvolta linii de business complementare”, mai spune Adrian Badea.
SelfPay deţine cea mai mare reţea de staţii de plată de tip self-service din România, cu aproape 10.000 de staţii de plată şi peste 260 de servicii disponibile. Staţiile de plată SelfPay pot fi găsite în marile reţele de retail (Mega Image, Profi, Kaufland, Carrefour, Penny), centre comerciale, pieţe, benzinării, magazine de proximitate, în sedii ale băncilor partenere, dar şi în primării şi alte instituţii publice.
În 2021, compania 100% românească Zebrapay SA, care operează sub brandul SelfPay, a făcut primul pas la Bursa de Valori Bucureşti printr-o emisiune de obligaţiuni corporative în valoare de 3 milioane de euro, în cadrul unui plasament privat. Emisiunea susţine dezvoltarea reţelei de Staţii de Plată la nivel naţional şi internaţional şi a aplicaţiei mobile SelfPay Now. Din 2020, compania este membru al Asociaţiei Române de Fintech, organism ce reprezintă interesele antreprenorilor români care dezvoltă produse tehnologice în industria serviciilor financiare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.