Directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că presiunea externă asupra producătorilor de automobile pentru a accelera trecerea la vehicule electrice ar putea ameninţa locurile de muncă şi calitatea vehiculelor, deoarece producătorii se luptă să gestioneze costurile mai mari ale construcţiei de vehicule electrice, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Guvernele şi investitorii doresc ca producătorii de maşini să accelereze tranziţia la vehiculele electrice, dar costurile sunt ”dincolo de limitele” a ceea ce poate susţine industria auto, a spus Tavares într-un interviu acordat la conferinţa Reuters Next.

”Ceea ce s-a decis este să se impună industriei de automobile electrificarea care aduce costuri mai mari cu 50% faţă de un vehicul convenţional”, a spus el.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Nu putem transfera 50% din costurile suplimentare către consumatorul final, deoarece majoritatea clasei de mijloc nu va putea plăti”, a mai spus acesta.

Producătorii de automobile ar putea percepe preţuri mai mari şi ar putea vinde mai puţine maşini sau ar putea accepta marje de profit mai mici, a spus Tavares. Ambele căi duc la reduceri.

Liderii sindicali din Europa şi America de Nord au avertizat că zeci de mii de locuri de muncă ar putea fi pierdute. Producătorii de automobile au nevoie de timp pentru testare şi pentru a se asigura că noua tehnologie va funcţiona, a spus Tavares.

Presiunea pentru accelerarea acestui proces "va fi doar contraproductivă. Va duce la probleme de calitate. Va duce la tot felul de probleme", a spus el.

Tavares a arătat că Stellantis urmăreşte să evite reducerile prin creşterea productivităţii într-un ritm mult mai rapid decât norma industriei.

”În următorii cinci ani, trebuie să digerăm o productivitate de 10% pe an... într-o industrie care este obişnuită să ofere o îmbunătăţire a productivităţii de 2% până la 3%. Viitorul ne va spune cine va putea digera acest lucru şi cine va eşua. Punem industria la limită”, a spus el.

La fel ca alţi producători de automobile care obţin profituri din vehiculele cu combustie internă, Stellantis este sub presiunea producătorului de vehicule electrice Tesla şi a altor startupuri de vehicule electrice, cum ar fi Rivian.

Companiile producătoare de vehicule electrice sunt mult mai mici în privinţa vânzărilor de vehicule şi numărul locurilor de muncă. Dar investitorii au acordat Tesla şi Rivian evaluări de piaţă mai mari decât proprietarului mărcii Jeep sau francizei extrem de profitabile de camionete Ram.

Această presiune a investitorilor este agravată de politicile guvernamentale care vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Uniunea Europeană, California şi alte jurisdicţii şi-au stabilit obiective de a pune capăt vânzărilor de vehicule cu combustie internă până în 2035. Regatul Unit a stabilit 2030 ca termen limită pentru trecerea la vehicule complet electrice.

Tavares a spus că guvernele ar trebui să-şi schimbe accentul politicii climatice spre curăţarea sectorului energetic şi dezvoltarea infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice.

Stellantis, creată în 2021 prin fuziunea producătorului auto francez Peugeot SA şi a producătorului auto italo-american Fiat Chrysler NV, este pe cale de a reduce costurile cu 5 miliarde de euro prin eficientizarea operaţiunilor sale, a spus Tavares.

Tavares a accelerat dezvoltarea vehiculelor electrice de către Stellantis, alocând 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru dezvoltarea de noi arhitecturi de vehicule electrice, construirea de fabrici de baterii şi investiţii în materii prime şi noi tehnologii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.