Directorul general al Renault, Luca de Meo, a prezentat, joi, planul de redresare strategică a grupului francez, sub numele de “Renaulution”, care va face trecerea de la volum la valoare. În cadrul acestui plan, Dacia va beneficia de tehnologia E-tech şi de o platformă comună cu Lada.
Planul este structurat în trei etape, care vor fi lansate în paralel:
”Renaşterea”, care va avea loc până în 2023 şi se va concentra pe refacerea marjei şi a generării de numerar.
”Renovarea”, care se va desfăşura până ân 2025 şi în cadrul căreia va avea loc o înnoire şi îmbogăţire a gamelor, susţinând profitabilitatea brandului.
”Revoluţia”, începând din 2025, care va schimba modelul de business al grupului către tehnologie, energie şi mobilitate, făcând din Renault un lider în lanţul valoros al noii mobilităţi.
Potrivit unui comunicat al producătorului auto francez, planul Renaulution va reface competitivitatea grupului Renault:
- Ducând un pas mai în faţă un plan pentru 2022, mărimd eficienţa prin proiectare şi producţie, reducerea costurilor fixe şi îmbunătăţirea costurilor variabile la nivel mondial.
- Întărirea actualelor active industriale ale grupului şi poziţia de lider pe segmentul electric în Europa.
- Dezvoltarea alianţei pentru extinderea acoperirii pieţei cu produse, afaceri şi tehnologie
- Accelerarea serviciilor în domeniul mobilităţii, energiei şi datelor.
- Îmbunătăţirea profitabilităţii prin intermediul a patru divizii de afaceri.
- Compania nu îşi va mai măsura performanţele în funcţie de cota de piaţă şi vânzări, ci prin profitabilitate, generarea de cash şi eficienţa investiţiilor.
Obiectivele financiare
Compania vizează ca până în 2023 să ajungă la o marjă operaţională a grupului de peste 3%, flux de capital liber pe segmentul auto de circa 3 miliarde de euro şi investiţii mai mici, de 8% din venituri, în loc de nivelul actual de 10% din venituri.
Până în 2025, grupul are în vedere o marja operaţională de cel puţin 5%, capital liber pe segmentul auto de circa 6 miliarde de euro.
Planul Renaulution va asigura probitabilitatea durabilă a grupului cu respectarea a ngajamentului de emisii zero de dioxid de carbon în Europa până în 2050.
” Renaulution înseamnă trecerea întregii companii de la volum la valoare. Mai mult decât o redresare, este o transformare profundă a modelului nostru de afaceri”, a declarat directorul general al Renault, Luca de Meo.
Între prevederile planului Renaulution se află:
Reducerea numărului de platforme de la 6 la 3 (80% din volumul grupului urmând să se bazeze pe trei platforme ale alianţei) şi a grupurilor de propulsie (de la 8 la 4 familii)
Toate modelele care vor fi lansate pe platformele existente vor fi pe piaţă în mai puţin de trei ani.
Reducerea volumului de producţie de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,1 milioane de vehicule în 2025.
Reorientarea prezenţei internaţionale către pieţe cu m arje ridicate, mai ales către America Latină, India şi Coreea de Sud, şi optimizarea competitivităţii în Spania, Maroc, România, Turcia şi crerea unor sinergii mai mari în Rusia.
Planul mai prevede reducerea mai rapidă a costurilor fixe, faţă de ţinta iniţială a anului 2022 şi continuarea măsurilor până în 2023, pentru a ajunge la 2,5 miliarde de eur, repsectiv la 3 miliarde de euro până în 2025.
Costurile variabile înregistrate pe vehicul trebuie reduse cu 600 de de euro până în 2023.
Noul model de afaceri, cu patru divizii – Renault, Dacia&Lsda, Alpine şi Mobilitate - va crea un portofoliu de produse mai echilibrat şi mai profitabil, până ân 2025 urmând să aibă loc 24 de lansări, dintre care jumătate pe segmentul C/D şi cel puţin 10 vehicule integral electrice.
Renault, La nouvelle Vague
Brandul va reuni moderitatea şi inovaţia, reunind industria auto şi servicii de energie, tehnologie şi mobilitate.
În cadrul strategiei, brandul se va dezvolta puternic pe segmentul C şi îşi va întări poziţia în Europa, concentrându-se pe segmentele profitabile şi pieţe majore, precum America Latină şi Rusia.
Renault va ţinti să fie lider în electricifcare până în 2025 cu crearea unui posibil pol electric” în nordul Franţei, cel mai mare centru de producţie de vehicule electrice al grupului din lumem printr-o companie mixtă pentru vehicule propulsate cu hidrogen şi cu cel mai ”verde” mix de vehicule din Europa.
Jumătate din lansările de vehicule din Europa vor fi integral electrice, iar 35% vor fi vehicule hibride.
Renault mai vrea să se impkice în tehnologii majore, de la date la securitate cibernetică, cu planul “Software République”.
Dacia-Lada
Dacia va rămâne Dacia, cu un aspect ”cool”, în timp ce Lada va avea un aspect ”dur”. Ambele vor continua să ofere vehicule cu preţuri accesibile, bazate pe tehnologii dovedite, care ţintesc cumpărătorii smart.
Cele două mărci vor trece de la patru platforme la una singură, comună, iar tipurile de caroserie vor trece de la 18 la numai 11. Astfel, în loc de o producţie de 0,3 milioane de vehicule bazate pe o platformă vor fi 1,1 milioane de vehicule de platformă.
Divizia Dacia&Lada va lansa şapte modele noi până în 2025, dintre care două pe segmentul compact, ambele urmând să readucă modele iconice
Dacia va ofei Lada tehnologia GPL, în timp ce Dacia va primi tehnologia E-Tech.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.