Producătorul austriac Holzindustrie Schweighofer, aflat sub presiune după ce mai multe reţele de bricolaj au anunţat că nu mai cumpără produse ale companiei, a anunţat marţi că a înregistrat o uşoară scădere a livrărilor şi o reducere a numărului de furnizori după ce i-a obligat pe toţi furnizorii să folosească un sistem propriu de monitorizare prin GPS a transporturilor de buşteni, numit Timflow, începând din 3 aprilie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Schweighofer a precizat, înainte de lansarea sistemului Timflow, că furnizorii care nu respectă politica de achiziţii a companiei vor fi excluşi din lanţul de aprovizionare şi a delistat 79 de furnizori până în decembrie 2016.

"Am înregistrat o scădere uşoară a livrărilor şi a numărului de furnizori. Cu toate acestea, Holzindustrie Schweighofer şi-a asumat pe deplin angajamentul să asigure un lanţ de aprovizionare transparent şi sigur şi am convingerea că ne putem asigura de acestea prin sistemul Timflow", a afirmat directorul general al Holzindustrie Schweighofer România, Dan Bănacu.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Holzindustrie Schweighofer, care nu exploatează lemnul, ci doar îl cumpără de la circa 850 de furnizori din România şi de la furnizori din străinătate„ a impus transportatorilor săi să îşi doteze, până la 3 aprilie, toate camioanele care fac transporturi către companie cu dispozitivul de urmărire prin GPS Timflow.

"Sistemul depăşeşte cu mult toate cerinţele legale. Toate camioanele care livrează buştean la fabricile de cherestea ale companiei vor fi echipate cu un dispozitiv GPS care monitorizează locul exact de încărcare a buştenilor", a precizat compania.

Sistemul permite urmărirea cu exactitate a transporturilor de lemn de la locul de încărcare până la destinaţia finală, minimizând aproape complet riscul încălcării legii de către furnizorii săi, potrivit companiei. 

"Sistemul Timflow permite trasabilitatea lemnului, putem şti dacă drumul pe care îl parcurge camionul de la pădure până la poarta fabricii a fost în regulă, fără opriri. Din 3 aprilie vom accepta în fabricile noastre doar camioanele care au instalat ascest sistem", a declarat directorul general al Holzindustrie Schweighofer România, Dan Bănacu, într-o discuţie cu jurnaliştii desfîşurată la finalul lunii martie. 

În plus, pentru a asigura o transparenţă maximă, setul de date pentru fiecare transport va fi făcut public pe Internet. Datele vor fi publicate la 24 de ore după înregistrarea în sistem şi vor rămâne publice 30 de zile. 

"Utilizatorii înregistraţi vor putea vedea înregistrările GPS şi fotografiile transporturilor ajunse la destinaţie. De asemenea pot solicita avizul de însoţire şi documentele de provenienţă. În plus, utilizatorii pot raporta nereguli sau suspiciuni despre anumite transporturi către experţii de conformitate ai Holzindustrie Schweighofer, care vor analiza imediat şi vor comunica autorităţilor dacă s-au descoperit nereguli", au precizat reprezentanţii companiei.

La dezvoltarea aplicaţiei a lucrat un colectiv de circa 100 de IT-işti români timp de un an, iar aplicaţia a costat circa 1 milion euro, potrivit companiei.

Sistemul Timflow este similar sistemelor de monitorizare a flotelor, instalarea sistemului costă în jur de 100 de euro pentru un camion, iar apoi costul lunar pentru folosirea aplicaţiei este de circa 8 euro/camion, ce va fi suportat de proprietarii maşinilor de transport buşteni. 

Compania se află sub presiunea organizaţiilor de mediu şi a unor clienţi, care au renunţat să mai cumpere produse ale grupului austriac.

În ultimele luni, lanţurile de bricolaj Hornbach, Leroy Merlin şi Brico Dépôt România au sistat aprovizionarea cu produse din lemn provenind de la Holzindustrie Schweighofer, compania fiind acuzată de unele ONG-uri că ar achiziţiona lemn tăiat ilegal din pădurile României. 

Compania respinge acuzaţiile, argumentând că 60% din lemnul prelucrat în România este importat, mai ales din state din Uniunea Europeană - în principal din Slovacia, Cehia sau Austria - şi din alte state europene, precum Rusia, Serbia sau Bosnia-Herţegovina.

În plus, firma de consultanţă finlandeză Indufor a examinat anul trecut toate procesele din cadrul Holzindustrie Schweighofer România, precum şi lanţul de aprovizionare şi toate fabricile din România, iar concluziile au fost pozitive.

"Concluzia raportului: sistemul de due diligence al Holzindustrie Schweighofer depăşeşte cu mult reglementările în vigoare şi e în perfectă conformitate cu standardele stabilite de Regulamentul EUTR", au precizat reprezentanţii companiei. 

Compania este cel mai mare procesator de lemn din România, dar are o cotă de doar 9% la achiziţiile de lemn din România, potrivit reprezentanţilor companiei.

Anul trecut, proprietarii şi administratorii de păduri din România au vândut circa 18 milioane de metri cubi de lemn către procesatori, din care regia de stat Romsilva are o cotă de peste 50%, cu peste 9 milioane mc.

Exploatarea lemnului din România s-a redus semnificativ după 1989, ca urmare a declinului unor industrii care folosesc lemnul.

Între 1965 şi finalul epocii comuniste, România exploata anual circa 25 milioane metri cubi de lemn din pădurile ţării, arată statisticile oficiale, nivelul fiind considerat suficient de către specialişti pentru a permite regenerarea pădurilor. 

Totuşi, tăierile de lemn s-au făcut într-un regim mai puţin organizat după 1989, mai ales din pădurile retrocedate unor proprietari privaţi, spun specialiştii.  

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.