Producătorii s-au întrecut anul acesta pentru a prezenta cele mai îndrăzneţe modele şi concepte de autoturisme electrice, care promit o autonomie de până la 500 de kilometri pe un singur plin de la priză ori puterea unui supercar în kW. De la motoare pe bază de hidrogen, până la concepte futuriste şi hibride care tremură de cai putere, toate aceastea au trecut pragul Salonului Auto de la Paris.
În timp ce unii producători auto au investit serios pentru a scoate pe piaţă autoturisme electrice accesibile şi revoluţionare, alţii s-au mulţumit să aducă la cea mai mare expoziţie auto europeană modele ceva mai prietenoase cu mediul înconjurător, în lumina ultimelor scandaluri legate de emisile produse de motoarele clasice.
Volkswagen a lansat un obiectiv îndrăzneţ, iar la doar un an după explozia scandalului Dieselgate, producătorul auto german îşi propune să vândă un milion de maşini electrice până în 2025, deşi amenzile usturătoare pentru falsificarea emisiilor nu au ajuns încă la poştă.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Primul model futurist promis de producătorul german este Volkswagen I.D Concept, care ascunde sub capotă un motor electric de 125 kW, adică echivalentul a 170 CP. Autonomia totală a conceptului este undeva între 400 şi 600 de kilometri cu o singură încărcare a prizei, însă versiunea de serie este aşteptată abia în 2020.
Design-ul conceptului electric se bazează pe un exterior remarcabil, cu linii clare şi colţuri ascuţite. Partea frontală a autoturismului adună cel mai mare interes, iar în lipsa unui grile de aerisire, producătorul german şi-a dotat conceptul cu faruri xenon şi modele geometrice.
De asemenea, conceptul electric german propune conectivitate ridicată, un centru de gravitate jos şi un mod complet automat pentru preţul unui diesel bine echipat.
Era autoturismelor electrice începe de la conceptul electric Generation EQ pentru Mercedes, care investeşte într-un SUV cu puterea în kW. Producătorul german promite să livreze zece modele electrice până în 2025, aceeaşi dată limită aleasă şi de rivalii din Wolfsbourg.
Mercedes propune o autonomie de până la 500 de kilometri pentru viitorul SUV, care este dotat cu două motoare electrice şi peste 400 CP. Mai mult, autoturismul electric ar urma să ajungă de la 0 la 100 de kilometri în cinci secunde, un timp de invidiat pentru o maşină care-şi poate face plinul direct în sufragerie.
Design-ul ales de producătorul german este unul futurist, dar care păstrează liniile unui SUV Mercedes. Partea frontală este marcată de faruri xenon şi linii albastre ce înlocuiesc clasicele grilaje ale producătorului german.
Deşi versiunea de serie nu va ieşi pe piaţă prea curând, preţul de pornire se va situa undeva sub 65.000 de euro pentru Generation EQ.
Până ce conceptele futuriste promise de producători devin realitate, Opel a lansat deja pe piaţă o autonomie de peste 500 de kilometri sub capota unui Ampera-e. Modelul revoluţionar păstrează design-ul modern al unui autoturism urban, dar are o acceleraţie comparabilă cu cea a autovehiculelor sport.
Ampera-e este capabilă să ruleze în mod normal şi să reîncarce bateria în timpul deplasării, cu ajutorul motorului de 150 kW sau 204 CP, care funcţionează în acelaşi timp drept generator. De asemenea, producătorul german şi-a dotat maşina electrică cu un cuplu maxim de 360 Nm.
Deşi viteza maximă este limitată la 150 km/h pentru a proteja capacitatea bateriei, autoturismul promite să accelereze de la 0 la 50 km/h în doar 3,2 secunde.
La nivel tehnologic, autovehiculul electric este dotat cu cele mai noi sisteme şi promite conectivitate prin Apple CarPlay şi Android Auto, două sisteme pe care au mizat cei mai mulţi producători auto prezenţi la Salonul Auto de la Paris.
Ampera-e păstrează design-ul unui autoturism modern, cu un aspect urban, linii fine şi colţuri rotunjite. Autoturismul are o lungime de 4,17 metri şi un interior spaţios pentru cinci persoane. Între timp, portbagajul are un volum de 381 de litri. Modelul va fi disponibil pe piaţa europeană începând cu primăvara anului viitor.
Renault a venit cu o versiune îmbunătăţită a modelului electric Zoe, care promite o autonomie de până la 400 de kilometri cu ajutorul bateriei Z.E 40. Design-ul modern al autoturismului rămâne neschimbat, în ciuda dublării capacităţii bateriei electrice de 41 kW.
De asemenea, producătorul francez introduce un aşa-numit Z.E Pass, o soluţie unică de acces şi plată pentru cele mai multe puncte publice pentru încărcarea bateriei electrice. Autoturismul vine în două nuanţe: roşu intens şi gri titaniu.
Producătorul francez s-a aventurat în viitorul electric cu un concept revoluţionar, care a primit numele de Trezor. Noul concept marchează începutul unei noi ere a design-ului şi inovaţiei pentru Renault, una marcată de linii dinamice şi agresive.
Însă, coupe-ul cu două uşi este doar un concept, iar producătorul francez nu a menţionat că va exista vreodată o versiune de serie pentru acest autoturism revoluţionar, în care întreaga parte frontală este rabatabilă pentru a dezvălui un interior din piele roşie.
Trezor are un şasiu şi o caroserie din fibră de sticlă, iar masa totală a autoturismului electric nu depăşeşte 1.600 de kilograme, deşi este alimentat de două blocuri de baterii, care dezvoltă 260 kW sau 350 CP şi un cuplu motor de 380 Nm.
Capota noului concept electric este acoperită de un model hexagonal, iar găurile de aerisire au ca marcă acelaşi model elegant de fagure.
Smart a debutat cu trei versiuni complet electrice, care vor ajunge pe piaţă abia în anul 2017. Cele trei modele au fost prezentate la Salonul Auto de la Paris sub numele de ForTwo, ForTwo Cabrio şi ForFour. Producătorul auto promite o autonomie de până la 160 de kilometri pentru micuţele autoturisme urbane, cu un spaţiu adecvat pentru două persoane.
Încărcarea bateriilor va dura până la şase ore, iar preţul începe de la 16.670 de euro pentru un interior care nu este cu mult schimbat prin comparaţie cu standardul.
Pentru a atrage mai multe priviri, producătorul auto a mizat pe o prezentare a modelelor disponibile în mai multe culori şi imprimeuri.
Corespondenţă de la Paris, de la Adina Florea
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.