Airbus a anunţat luni un acord istoric pentru 500 de avioane, din partea companiei aeriene indiene IndiGo, în prima zi a Salonului aeronautic de la Paris, în timp ce cererea puternică de avioane şi rachete atrage atenţia, în condiţiile problemelor lanţului de aprovizionare, transmite Reuters.
Acordul de mai multe miliarde de dolari pentru avioane cu un singur culoar, cel mai mare convenit vreodată ca număr de avioane, a confirmat un articol al Reuters de la începutul acestei luni şi a eclipsat achiziţia provizorie de către Air India a 470 de avioane Airbus şi Boeing, de la începutul acestui an.
Cel mai mare salon aeronautic din lume, care alternează cu Farnborough în Marea Britanie, este organizat la Le Bourget pentru prima dată în patru ani, după ce ediţia din 2021 a căzut victima pandemiei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Preşedintele francez Emmanuel Macron a zburat în bazarul aerospaţial plin cu elicopterul şi a urmărit o demonstraţie de zbor care a inclus cel mai recent avion al Airbus, A321XLR, şi avionul de luptă francez Rafale.
Pe partea civilă, producătorii de avioane au sosit cu aşteptări mai mari referitoare la cerere, deoarece companiile aeriene vor să aibă o capacitate mai mare de a satisface cererea şi de a ajuta la atingerea obiectivelor industriei de emisii nete zero până în 2050.
Dar companiile se confruntă, de asemenea, cu o provocare de a satisface această cerere, deoarece furnizorii au probleme din cauza costurilor în creştere, cu lipsa pieselor şi deficitul de forţă de muncă calificată în urma pandemiei.
Directorii din industrie spun că până la 2.000 de comenzi de avioane cu reacţie sunt puse în joc în întreaga lume, pe o piaţă în renaştere a avioanelor comerciale, pe lângă cele anunţate provizoriu deja, în timp ce companiile aeriene încearcă să umple un gol lăsat de scăderea bruscă a activităţii din timpul crizei provocată de Covid.
Doar o parte din aceste potenţiale noi oferte vor fi gata la timp pentru show-ul aerian din această săptămână, care ar putea vedea un amestec de anunţuri noi şi repetate, au spus aceştia.
Acordul încheiat de Airbus cu IndiGo subliniază importanţa tot mai mare a Indiei, piaţa de aviaţie cu cea mai rapidă creştere din lume, care deserveşte cea mai mare populaţie, pentru producătorii de avioane.
"Acesta este doar începutul, sunt mai multe în viitor. Odată cu creşterea Indiei (şi) creşterea pieţei aviaţiei din India... acesta este momentul potrivit pentru noi să plasăm această comandă", a declarat şeful executiv al IndiGo, Pieter Elbers într-o conferinţă de presă.
Pe o altă piaţă cheie, Airbus a declarat că compania aeriană saudită cu discount flynas a finalizat o comandă pentru 30 de avioane cu corp îngust din familia A320neo, confirmând un articol al Bloomberg.
APĂRARE
Salonul aviatic se desfăşoară sub umbra conflictului din Ucraina, fără prezenţă rusă, spre deosebire de ultimul eveniment de acum patru ani.
Unii oficiali ucraineni şi firme aerospaţiale erau de aşteptat să fie prezenţi la spectacol.
În ceea ce priveşte apărarea, Belgia a declarat că va solicita să se alăture în calitate de observator potenţialului succesor al Rafale şi al multinaţionalului avion Eurofighter, proiectul de avion de luptă franco-germano-spaniol FCAS, în ciuda diferenţelor dintre partenerii industriali cu privire la extinderea proiectului.
Thales ,din Franţa, a anunţat şi un contract din Indonezia pentru 13 radare de supraveghere aeriană cu rază lungă de acţiune.
Privind restul salonului, Airbus este de aşteptat să confirme că operatorul Qantas îşi va exercita opţiuni pentru încă nouă avioane A220, aşa cum a anunţat compania aeriană în acest an.
Producătorul de avioane este, de asemenea, aproape de o comandă potenţial mare de avioane cu corp îngust de la operatorul mexican low-cost Viva Aerobus, au declarat duminică surse din industrie.
Numărul de avioane discutate a fost de peste 100, au spus ei, deşi până luni unele surse au spus că numărul din acordul final s-ar putea stabili mai aproape de 60. Transportatorul mexican a fost mult timp un câmp de luptă aprigă între Boeing şi Airbus.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.